www.lfv.se

Lättläst

Här finns information om Swedavia, som tidigare hette LFV.
Du får också veta vad du måste tänka på
när du ska resa med flyg.

De här sidorna är skrivna på lättläst svenska.
Inga svåra ord eller långa meningar finns med.

Du klickar på orden till vänster
om du vill läsa mer.

Om du vill komma tillbaka
till den här sidan
klickar du på ordet LÄTTLÄST.
Det finns i det grå fältet
nere till vänster.

Texten är omskriven till lättläst svenska
av Centrum för lättläst.