På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Momsåterbetalning och varukontroll

Var kan jag få tillbaka pengar för varor jag köpt i Sverige?

Varukontroll sker i Global Blues disk i avgångshallen i Terminal 5. Momsåterbetalning sker i transitområdet, vid Global Blues återbetalningskontor. Om Global Blue har stängt kan du besöka tullen i Terminal 5 eller tullhuset.

Finns det uttagsautomater med utländsk valuta?

Det finns bankautomater i Terminal 5 samt i SkyCity. I bankomaterna i avgångshallen i Terminal 5 kan du förutom svenska kronor även ta ut kontanter i euro.

Vilka växlingskontor finns på Arlanda?

Forex, SEB Exchange och X-Change.

Hur gör jag om mitt bagage är försenat eller har kommit bort?

Är ditt bagage försenat eller om du har förlorat ditt bagage kontaktar du ditt flygbolag.

SAS
Tel: 0771-22 42 43, e-post: bag@sas.se

Air China
Tel: 08-21 61 46

Vad kan jag shoppa på flygplatsen?

Det finns ett stort urval av skandinaviska och internationella varumärken på Arlanda, till exempel Michael Kors, Victoria’s Secret, Ralph Lauren, Gucci, Dolce & Gabbana och Emporio Armani. Du köper också leksaker och delikatesser som exempelvis honung.
Shoppa på flygplatsen

Finns det wifi på flygplatsen?

Ja, det finns ett fritt wifi som du kan använda i upp till tre timmar eller max 100 Mbyte. Wifi på flygplatsen

Vilken hjälp kan jag få på flygplatsen?

Det finns värdar som står vid gateområdet när du har landat. Till dem kan du ställa frågor om vad som finns på flygplatsen och få hjälp med till exempel transfer om du ska resa vidare.
Värdar på flygplatsen

Kan jag äta på flygplatsen?

Ja, det finns ett flertal restauranger, caféer och barer på Arlanda.
Äta på flygplatsen

Hur reser jag från och till flygplatsen?

Det finns snabbtåg, lokaltåg och bussar, som kör från och till Arlanda.
Transporter från och till Arlanda