Gå till innehåll

Arlanda blir hamburgermecka i sommar

2016-06-28, kl. 09:00

Under sommarmånadernai väntas över 7 miljoner passagerare flyga via Stockholm Arlanda Airport. Väl där kommer resenärerna att kunna testa sig igenom flera olika hamburgare och milkshakes som tagits fram tillsammans med sju krögare på flygplatsen. Kampanjen ”Burgers and Shakes” har rullats ut på flygplatsen under våren och försäljningen av burgare har ökat markant genom samarbetet.

Under sommarmånaderna juni, juli och augusti väntas över 7 miljoner passagerare flyga via Stockholm Arlanda Airport. Väl där kommer resenärerna att kunna testa sig igenom flera olika hamburgare och milkshakes som tagits fram tillsammans med sju krögare på flygplatsen. Kampanjen ”Burgers and Shakes” har rullats ut på flygplatsen under våren och försäljningen av burgare har ökat markant genom samarbetet.

– Få har nog undgått den hamburgertrend som sköljt över Sverige de senaste åren. Och om man ser till hur det här initiativet har tagits emot så kan vi skriva under på att svenskarna inte verkar få nog av sina burgare. Den här typen av streetfood passar också perfekt på Arlanda, och det känns rätt och modernt att ta fram menyer och erbjudanden med alkoholfria alternativ, säger Niklas Sundberg, som ansvarar för de kommersiella koncepten hos Swedavia.

Sju krogar på flygplatsen – från Pontus in the Air till MAX – har gått samman i kampanjen ”Burgers & Shakes” och skapat sina egna menyer som kan hittas på restaurangerna under hela sommaren.

– Vi är inne i en spännande fas med mat- och dryckesutbudet på Arlanda och vi börjar hitta allt mer rätt. Det är mycket som händer just nu. Till exempel Pontus Frithiofs storsatsning på Pontus in the Air, som jag vill påstå redan är en av Europas absolut främsta flygplatsrestauranger. Samtidigt är det viktigt för oss att ha en bra bredd i vårt utbud. Erbjudanden som passar olika situationer och spänner över olika prisklasser. Och det är något som den här satsningen verkligen lever upp till, fortsätter Niklas Sundberg.

Efter framgången med samarbetet kring ”Burgers and Shakes” kan besökare nu också vänta sig fler liknande samarbeten mellan olika aktörer på flygplatsen längre fram.

– Vi kommer att lansera fler liknande kampanjer framöver. Vi har flera framstående krögare och konditorer på plats på Arlanda idag, men vi behöver göra ett bättre jobb med att lyfta fram det och att guida våra besökare och kunder i det utbud som finns. Vi arbetar därför både med att förtydliga vårt utbud och skräddarsy det utifrån vad kunderna efterfrågar. Samtidigt lanserar vi olika tjänster som underlättar för att våra gäster enkelt ska kunna ta del av det som erbjuds. Vi jobbar mot att resan ska börja hos oss och det ska finnas något för alla, avslutar Niklas Sundberg.

Här finns mer information om de olika burgare och shakes som du kan testa på Arlanda i sommar.