Ny direktlinje från Arlanda till Bukarest

2016-06-08, kl. 11:53

Nu startar det rumänska flygbolaget Blue Air en direktlinje till weekend-destinationen Bukarest från Stockholm. Det blir två avgångar i veckan för såväl privat- som affärsresande till den rumänska huvudstaden. Flyglinjen är ett resultat av den ökande efterfrågan på Bukarest som weekend-destination. Samtidigt blir det enklare och smidigare för de som reser hem till Bukarest att besöka släkt.

Nu startar det rumänska flygbolaget Blue Air en direktlinje till weekend-destinationen Bukarest från Stockholm. Det blir två avgångar i veckan för såväl privat- som affärsresande till den rumänska huvudstaden. Flyglinjen är ett resultat av den ökande efterfrågan på Bukarest som weekend-destination. Samtidigt blir det enklare och smidigare för de som reser hem till Bukarest att besöka släkt och vänner.

- Vi har cirka 50 000 resenärer årligen till och från Bukarest och trafiken har växt stadigt de senaste tio åren. Cirka hälften av resenärerna reser via en annan flygplats i Europa och därför är vi glada att nu få ytterligare en direktlinje till Bukarest från Stockholm, säger Elizabeth Axtelius, flygmarknadsdirektör på Swedavia.

- Vi är stolta över att öppna vår första linje till Sverige och Skandinavien. Vi delar den glädjen med de rumäner som bor och arbetar i Stockholm som nu kan resa hem till sina familjer oftare. Dessutom ger det en möjlighet för svenska resenärer att upptäcka en ny spännande destination, säger Tudor Constantinescu, Chief Commercial Officer på Blue Air.

Bukarest är en av Europas bäst bevarade hemligheter. Det breda utbudet av restauranger, barer, konstgallerier och museum som nu poppar upp i så gott som varje nyrenoverat kvarter. Staden har också många olika, vackra landmärken där det mest framträdande är Parlamentspalatset.Läs mer om hur man bäst upplever Bukarest över en weekend i Swedavias destinationsguide:http://www.swedavia.se/arlanda/flyginformation/destinationer/bucharest/

Avgångarna från Arlanda till Bukarest sker på tisdagar och lördagar, och Blue Air flyger till totalt 30 destinationer från huben i Bukarest.