Victoria's Secret öppnar i Sverige

2013-04-05, kl. 09:00

Victoria's Secret öppnar sin första butik i Sverige på Stockholm Arlanda Airport lördag den 6 april. Den kommer att finnas innanför säkerhetskontrollen på Terminal 5 och är en Beauty & Accessories-butik inriktad på skönhetsprodukter och accessoarer. Resenärer kan nu shoppa legendariska Victoria’s Secret-produkter som parfymen Bombshell och vårens nya doft Sexy Little Things Heartbreaker.

Det världsberömda underklädesföretaget Victoria's Secret öppnar sin första butik i Sverige på Stockholm Arlanda Airport imorgon lördag den 6 april. Den kommer att finnas innanför säkerhetskontrollen på Terminal 5 och är en Beauty & Accessories-butik som är inriktad på skönhetsprodukter och accessoarer. Resenärer kan nu shoppa legendariska Victoria’s Secret-produkter som parfymen Bombshell och vårens nya doft Sexy Little Things Heartbreaker.

Victoria's Secret har funnits i 35 år och har över 1 000 butiker världen över. Varje år arrangerar företaget sin påkostade modeshow som ses av kändisar på front row och miljoner människor framför tv:n. Victoria’s Secret har hittills inte haft några butiker i Sverige men varumärket är välkänt bland svenskar, bland annat tack vare att flera svenska supermodeller som Caroline Winberg, Elsa Hosk och Frida Gustavsson har gått deras visningar.

– Det känns otroligt kul att vi är först med Victoria's Secret i Sverige. Vi har under de senaste åren arbetat hårt för att höja Arlanda som shoppingdestination för att möta det ändrade beteendet hos våra resenärer. Att ytterligare ett internationellt premiumvarumärke nu väljer att etablera sig hos oss visar att vi är på rätt väg. Victoria’s Secret-butiken är spektakulär och inspirerande vilket tilltalar både svenska och internationella resenärer, säger Roel Huinink, VD på Arlanda Schiphol Development Company AB, som ansvarar för utveckling av butiker, restauranger och kommersiell service på Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport.

Butiken är 109 kvm stor och erbjuder väskor, plånböcker, scarfs, ett urval av trosor i flertalet modeller med olika färger och tryck, parfymer och hudvårdsprodukter som body lotions, handkrämer och kroppssprayer från bästsäljande VS Fantasies-serien, samt resebetonade artiklar som passfodral och resväskor.