På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Incheckning

För att få tillträde till flygplanet måste du som resenär vara incheckad och ha ett boardingkort även om du endast reser med handbagage. På flygplatsen kan du checka in vid en incheckningsdisk eller i en incheckningsautomat.

IncheckningOlika regler för incheckning beroende på flygbolag

Olika flygbolag har olika regler för när du senast måste checka in, kontrollera med ditt flygbolag innan din resa. Du måste vara beredd på att legitimera dig så ta med id-kort eller pass, beroende på vart du ska resa.

Incheckningsautomater i Cityterminalen

Du som reser med BRA kan checka in till ditt flyg i incheckningsautomater i Cityterminalen i centrala Stockholm. Automaterna finns mellan Flygbussarnas gater 3 och 4. Välj knappen som det står Bromma Stockholm Airport på för att checka in och för att skriva ut boardingkort och bagagetaggar.

Incheckningsautomater på Bromma

Swedavia har egna vita incheckningsautomater i avgångshallen – du checkar själv in och sköter sedan bagagemärkning och inlämning av bagage. Boardingkort och bagagetagg skrivs ut när du drar ditt betalkort eller anger din bokningsreferens.

När du har fäst bagagetaggen på väskan går du till Self Service Bagdrop och lämnar ditt bagage. Glöm inte att spara ditt bagagekvitto. Dessa lösningar är snabba, smidiga och enkla att använda!

Läs mer om Self Service Bagdrop

Idag kan du använda dessa tjänster när du reser med:

  • Finnair
  • BRA

Om du reser med bara handbagage kan du även använda de gula incheckningsautomaterna vid entrén.

Incheckningsdiskar

Det finns även manuell incheckning över disk för övriga flygbolag på Bromma Stockhom Airport. Dessa flygbolag är:

  • British Airways
  • Brussels Airlines
  • Finnair
  • Flybe
  • Golden Air
  • Next Jet

Passagerarens rättigheter

Passageraren har enligt EG-förordning 14.1 rätt till kompensation om flygningen ställs in eller försenas med minst två timmar. Vid incheckningsdisken och i gaten vid utgången till flygplanet finns information om detta.

I Konsumentverkets reseguide beskrivs vilka rättigheter du har som resenär före, under och efter din resa. Här finns information om vad som gäller för flyg-, tåg- buss-, båt-, taxi- och för paketresor:

Konsumentverkets webbplats (nytt fönster)

På respektive flygbolags webbplats hittar du också information om dina rättigheter som passagerare.