På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

75 procent nöjda resenärer på Bromma

2014-11-11, kl. 11:03

Den senaste mätningen av kundnöjdheten visar att Bromma har 75 procent nöjda resenärer. Det är en ökning med 17 procentenheter från kvartal 2 till kvartal 3, vilket är rekord för flygplatsen.

Varje kvartal genomför Bromma en undersökning där resenärsnöjdheten mäts. I den senaste mätningen visar Bromma en ökning från 58 procent till 75 procent – en ökning på hela 17 procentenheter – när årets kvartal 2 och kvartal 3 jämförs.

Samtliga områden som mäts har blivit bättre, men en markant ökning märks när det gäller atmosfär och renlighet.

Den nya fräscha säkerhetskontrollen tillsammans med tillskottet av champagnebar och fast food-restaurang är bidragande orsaker till ökningen, liksom det intensiva arbetet med uppsnyggning av ytsikten.

– Det är mycket roligt att se att våra resenärer uppskattar vårt arbete med att göra vår flygplats mer välkomnande, trevligare och med ännu smidigare flöden, säger Nina Sandler, försäljningschef på Bromma Stockholm Airport.