På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Rekordnöjda resenärer på Bromma Stockholm Airport

Flygplan som avisas
2015-02-05, kl. 14:34

Bromma Stockholm Airport når ett nytt rekordresultat i kundnöjdhet, med 81 procent nöjda resenärer, i den senaste mätningen.

Flygplatsens tidigare toppresultat på 75 procent nöjda resenärer förbättras nu ytterligare i snabb takt. I den senaste kundnöjdhetsmätningen ökade resenärsnöjdheten med nitton procentenheter jämfört med samma period föregående år.

– Det är en extraordinär förflyttning i positiv riktning som gjorts på kort tid på flygplatsen. Resultatet innebär att vi nått ett nytt all time high-rekord i resenärsnöjdhet på Bromma, säger Peder Grunditz, flygplatsdirektör Bromma Stockholm Airport.

Ökningarna är störst inom områdena atmosfär och renlighet, enligt den senaste mätningen.

– För oss är det här ett tydligt kvitto på att våra resenärer uppskattar vår cityflygplats och alla de förbättringar och uppdateringar vi gjort för att göra det ännu enklare, smidigare och mer välkomnade att resa till och från oss, säger Peder Grunditz.

– Vi har fokuserat på att både effektivisera våra resenärsflöden inne i terminalen samtidigt som vi ökat och förbättrat trivseln och atmosfären runtomkring flygplatsen. Våra resenärer och personalen som jobbar här har fått en ny säkerhetskontroll, med förbättrad kapacitet under ”rusningstid”. Vi har också utökat vår självservice och vårt serviceutbud, med en ny restaurangdel och champagnebar, säger Peder Grunditz.

Under 2014 öppnades en ny utrikeslinje mellan Tallinn och Bromma Stockholm Airport och i slutet av januari i år invigdes ytterligare en utrikeslinje, denna gång mellan Vilnius och cityflygplatsen.