På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Ibrahim Al-turk, kvalitets- och miljökoordinator på Umeå Airport

Berätta vad du arbetar med och vad vilka arbetsuppgifter du har.

Jag jobbar som koordinator för frågorna, miljö, kvalitet, arbetsmiljö och hållbarhet. Jag ansvarar samt finns som resurs och kompetens i frågorna ovan till alla på Umeå Airport. Jag finns även med på olika uppdrag för hela bolaget Swedavia.

Vad är roligt och vilka utmaningar har du i din roll?

Det roliga är att ingen dag är den andra lik. Mina fantastiska medarbetare är en viktig del till att jag tycker det är roligt. Jag står inför många olika utmaningar, men det är utmaningar som driver mig.

Hur ska man vara för att lyckas i din roll?

Man ska vara öppen och inbjudande. Andra ska känna att man finns där för dem för att stötta i de frågor jag jobbar med. För att lyckas bör man vara tydlig, öppen, ödmjuk, professionell, nytänkande, engagerad, välkomnande och pålitlig.

Hur påverkar du våra kunder utifrån din roll?

Mitt arbete och frågorna jag arbetar med är viktiga för att Umeå Airport ska fungera i sin helhet. Det kanske inte alltid syns mot kunden vad just jag gör, men däremot så måste jag fungera och saker och ting måste göras på rätt sätt så att Umeå Airport ska kunna fokusera på den primära arbetsuppgiften, att vara en flygplatshållare.

Det är också oerhört viktigt att jag har medarbetare som jobbar åt samma håll som mig. Har jag inte det, kommer jag aldrig att kunna lyckas i mitt arbete.

Hur är det att arbeta på Swedavia?

Det är mycket som händer här, det tycker jag är kul. Dessutom är det spännande med flyget. Jag ser också att Swedavia har väldigt stora visioner som jag verkligen vill vara en del av. Lyckas vi med våra mål så tror jag att vi kan bli en av Sveriges bästa arbetsgivare. Men detta hänger också på att jag vet att vi har oerhört kompetenta medarbetare som kan göra detta möjligt.