På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Fredrick Wachiaya, terminalvärd på Stockholm Arlanda Airport

Berätta vad du arbetar med och vilka arbetsuppgifter du har.

Jag arbetar med att ge bra service till resenärer och till andra olika aktörer på flygplatsen med högsta möjliga kundnöjdhet som huvudsyfte. Min arbetsuppgift är att vara tillgänglig för resenärer och underlätta deras vistelse på flygplatsen, både på landside och airside. Jag ska också fokusera på att underlätta för och ge service till flygbolag, marktjänstbolag och restauranger.

Vad är roligt och vilka utmaningar har du i din roll?

Det är jätteroligt att dagligen träffa och hjälpa så många olika människor, särskilt där man löser deras problem och svårigheter. Detta innebär många olika utmaningar som stressade kunder, ovana resenärer och nya svåra situationer som kräver kreativa lösningar.

Hur ska man vara för att lyckas i din roll? 

Man ska vara ansvarsfull, ha en hög social kompetens med mycket tålamod, ha humor samt vara kreativ. Naturligtvis ska man gilla att jobba med människor och vara en duktig lagspelare eftersom jobbet innehåller mycket uppgifter som kräver bra samarbete med kollegor och andra aktörer.  

Hur påverkar du våra kunder utifrån din roll?

Jag har en unik roll eftersom jag kommer i kontakt med våra slutkunder, det vill säga resenärerna, samt många andra aktörer såsom incheckningspersonal, städföretag, flygbolag och restauranger. Jag har en stor möjlighet att påverka dem positivt, underlätta för dem och förhoppningsvis hjälpa till med att lösa deras problem eller svårigheter. Att detta bidrar till Swedavias lönsamhet är självklart.

Hur är det att arbeta på Swedavia?

Det är jätteskojigt att jobba hos Swedavia med massor av duktiga och hjälpsamma medarbetare.