På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Marie Serneholt i samarbete med Göteborg Landvetter Airport

2014-05-13, kl. 16:00

Göteborg Landvetter Airport och Stockholm Arlanda Airport samarbetar med Marie Serneholt för att marknadsföra utbudet av parfym och kosmetika på flygplatserna. Den kända profilen kommer att ge skönhetstips via filmer och artiklar som visas på amelia.se och damernasvarld.se.

Marie Serneholt kommer via så kallade tutorials, korta och inspirerande filmer, att ge skönhetstips med koppling till resandet. Marie sminkar sig på olika sätt beroende på vart resan går: London med grafisk eyeliner och knalliga rosa läppar, Tokyo med lila ögonskugga och spännande gyllene läppar. På Copacabana i Rio blir det solprodukter av olika slag.

Landvetter satsar stort på parfym och kosmetika med ett brett utbud och varumärken. Resenärerna får också en prisgaranti: att handla parfym och kosmetika på flygplatsen ska alltid vara minst 20 procent billigare än i city.

– Idag är det naturligt att flygplatsen har en lyxig och inspirerande shopping och många resenärer reser tidigare till flygplatsen för att njuta av känslan och shoppingupplevelsen. Flygplatsen har också ett stort sortiment med närmare 200 varumärken, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia.

Se en av filmerna på Damernas Världs webbplats (nytt fönster)

Flygplatserna har utvecklats mycket bara under det senaste året och satsningen på parfym och kosmetika märks på många sätt. Alla åtta Duty Free Store-butiker (två på Landvetter och sex stycken på Arlanda) har gjorts om till ett nytt butikskoncept där shopping- och varumärkesupplevelsen ytterligare har förstärkts. Bland annat genom interaktiva digitala lösningar där både digitala skärmar och tablets kommer att ge resenärerna möjligheten att upptäcka varumärkenas fulla potential. Här kommer bland annat de tutorials som produceras att visas.

I butikerna även finns doftexperter, pedagogiska dofthjul och doftkartor som hjälper resenären att välja rätt produkter.