
Funktionsnedsättning
Platserna för dig med funktionsnedsättning ligger på plan 2 nära entrén till parkeringshuset. De går inte att förboka.
{{vm.ProductName}}
{{vm.ProductLabel}}
Terminal {{vm.Terminal}} {{vm.Terminal}}
Just nu: {{vm.getDiscountPercent(parkingPriceComparison)}}% rabatt vid förbokning
{{renderPriceString(vm.TotalPrice)}} kr
-
Elbil
På Landvetter finns laddplatser för elbilar och laddhybridsbilar. För att ladda bilen krävs Typ 2-uttag 1-fas 16A. Om din bil inte har Typ 2-kontaktkabel måste du ha en adapter anpassad för att ladda bilen.
MC-parkering
Markerade mc-parkeringsplatser hittar du inne i P4 Express inomhus, markplan direkt till höger.
Kör genom bommen och ta en biljett. Du betalar vid utfart.
Biltvätt och service
Passa på att ta hand om bilen när du är på resa − på Landvetter finns alla tänkbara tvätt- och rekonditioneringstjänster som gäller oavsett bilmärke.
För dig med Volvo finns det auktoriserad verkstad som kan utföra alla typer av service-, garanti- och verkstadsarbeten. När du kommer tillbaka från din resa kan din bil stå nytvättad och nyservad. Bilen kan du hämta upp dygnet runt. Utanför ordinarie öppettider hämtas bilnyckel i Swedavias Informationsdisk.
Öppettider
Måndag−fredag: 06.00−19.00

Bra bil
Telefon: 031-380 50 00
Frågor och svar
Vanliga frågor
Normalt cirka 12 månader, men det kan variera något beroende på hur vi lägger upp våra kampanjer.
Du kan boka senast 2 timmar innan infart under förutsättning att det finns platser kvar.
Ordinarie taxa för berört område debiteras vid för tidig infart alternativt för sen utfart. Debiteringen sker vid utfart (se de tider som anges i ovanstående stycke).
Vid för tidig infart behöver incheckning göras manuellt. Tryck på hjälpknappen vid infarten och invänta assistans.
Nej, det kan man inte göra. Resterande belopp som överstiger den förbokade summan betalar man vid utfart.
Förbokning av parkering
Nej, du kan köra hit och välja en parkeringsplats på ledigt område. Däremot är kampanjpriser och garanterad plats endast tillgängliga för de som bokar i förväg via webbsidan eller appen. Parkerar du utan en bokning betalar du ordinarie taxa för berört område.
En bokningsbekräftelse skickas till din angivna mejladress.
Gratis avbokning kan ske upp till 2 timmar innan bokad ankomsttid. Ingen återbetalning sker för senare avbokning eller för outnyttjad parkeringstid.
Ombokning kan ske upp till 2 timmar innan bokad ankomsttid.
Betalning
Du kan betala med American Express, Mastercard och Visa.
Du betalar i samband med att du bokar din parkering. Har du ett betalkort från Nordea måste du aktivera ditt 3D secure.
Med biljett
Ta en biljett vid bommen före infart. Kör in och parkera. Spara biljetten, du betalar vid hemkomst i automat eller vid utfarten tillsammans med ett betalkort.
Det går också bra att betala vid avresan. När du är tillbaka igen sätter du in den betalda biljetten i automaten vid bommen.
Betalkort
Registrera dig med ditt betalkort direkt vid bommen före infart. Du betalar då med ditt kort vid hemkomsten, antingen vid automat i terminal eller vid utfartsbommen.
Infart och utfart
Så här gör du när du har bokat parkering och ska parkera på flygplatsen.
Vid infart
- Kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsområde, det vill säga det område som du bokat.
- Kör fram mot bommen och invänta medan systemet läser av och identifierar ditt fordons registreringsnummer.
- Bokningen identifieras, en infartsbiljett produceras automatiskt och bommen går upp.
- Tryck inte för biljett då din biljett produceras automatiskt efter att systemet identifierat fordonets registreringsnummer.
OBS! Vid problem eller osäkerhet på hur det fungerar, tryck på hjälptelefonknappen som sitter till vänster ovanför det gula biljettinsticket.
Du debiteras då enligt ordinarie pris för det område du parkerat på. Var därför mycket noga med att kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsyta. Kontakta gärna kundtjänst via snabbtelefonen vid infarten för att få bekräftat att du har kommit till den parkering som du har bokat om det råder tvivel av någon anledning. Ange då namnet på det parkeringsområde som du har bokat plats på.
Bokningsuppgifter
Uppgifter för bokföring och momsräkning finns på bokningsbekräftelsen. Saknar du bekräftelsen eller behöver mer information går det bra att kontakta kundtjänst på 010-109 68 00 eller parkering@swedavia.se
Parkering för dig med funktionsnedsättning
Nej, men personer som innehar parkeringstillstånd för rörelsehindrade ges alltid möjlighet att parkera nära terminalen.
Glöm inte att låsa och tömma din bil
Swedavia tar inte ansvar för stöld av eller skada på fordon eller egendom som finns i fordon som uppställs på Swedavias parkeringsplatser.