7-eleven öppnar på Landvetter

2014-02-28, kl. 09:00

Nu öppnar 7-eleven butik i utrikes avgångshall på Landvetter. Med bästa utsikt mot start- och landningsbana kommer man att kunna handla mat, dryck och allt annat som man glömde köpa eller bara måste ha innan avresa.

På cirka 100 kvadratmeter kommer resenärerna att hitta det stora utbud av varm och kall mat och dryck, godis och service som de flesta av kedjans cirka 190 butiker i landet erbjuder.

- Med 7-eleven får vi en ännu större bredd på vårt utbud på Landvetter. Det är viktigt att våra resenärer också har möjlighet att välja det snabba och enkla i matväg. På 7-eleven finns ett välkänt stort sortiment när man inte har så mycket tid, innan såväl som efter en flygresa, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

- Våra butiker är till för människor i rörelse, därför är Göteborg Landvetter Airport en naturlig miljö för oss att finnas i. Vi ser fram emot att nu kunna erbjuda alla resenärer på Landvetter ett ännu större utbud av service och mat, säger Kristian Dahlman, på 7-eleven.

7-eleven-butikerna i Sverige drivs enligt franchise-koncept. Tillsammans med Pressbyrån utgör 7-eleven Reitan Convenience Sweden AB.  7-eleven ägs av den norska koncernen Reitangruppen AS.

7-eleven-butiken på Landvetter invigs 11 mars. Totalt finns idag 15 butiker och 13 restauranger/kaféer på Göteborg Landvetter Airport.

För mer information: Fredrik Olsson, kommunikationschef Göteborg Landvetter Airport, tel: 010-10 93 117