Ny direktlinje till Bristol från Landvetter

2017-12-22, kl. 07:55

​Det brittiska flygbolaget bmi regional lanserar nu sin andra direktlinje mellan Storbritannien och Göteborg Landvetter Airport. Bristol är den nya destinationen som börjar trafikeras i slutet av januari. Storbritannien är ett av Landvetters populäraste resmål samtidigt som britter toppar listan över antalet inkommande flygresenärer till Göteborg.

Bristol i sydvästra England är en stad med mycket historia men som de senaste åren också växt fram som en hot spot för kultur och kreativitet. Från Bristol är det enkelt att resa vidare till den klassiska grannstaden Bath, Cornwalls stränder, Devons gröna landskap eller till södra Wales.

- Vi är väldigt glada över att året hittills visat en stark tillväxt och att vi även kan inleda det nya året med ytterligare en direktlinje från Göteborg Landvetter. Den nya linjen ger fler västsvenskar möjlighet att upptäcka en ny spännande destination på ett smidigt sätt samtidigt som vi får välkomna fler britter till Göteborg och allt staden har att erbjuda, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

Göteborg har blivit ett allt mer populärt resmål för britter. Det finns mycket att upptäcka och Liseberg är ett populärt besöksmål för många. Direktlinjen mellan Göteborg och Bristol startar 23 januari 2018 och kommer att trafikeras på tisdagar och fredagar med en Embraer 145.

- Som en del av vår pågående strategi att sammankoppla viktiga affärsregioner är det ett naturligt steg att utöka våra flygförbindelser till och från Göteborg. Genom att lägga till ytterligare en Göteborgslinje till vårt nätverk länkar vi samman Sveriges andra största stad med vår största brittiska bas i Bristol. Med våra tidigare erfarenheter av linjen mellan Birmingham och Göteborg är vi övertygade om att den nya direktlinjen kommer visa sig attraktiv för såväl affärsresenärer som turister med bmi:s snabba och bekväma tjänster, säger Jochen Schnadt, bmi’s Chief Commercial Officer.

bmi regional är ett brittiskt flygbolag som driver en jetflotta som omfattar 20 stycken Embraer-flygplan. Flygbolaget trafikerar Europa med mer än 400 schemalagda flygningar per vecka via ett nätverk av 46 destinationer i 11 europeiska länder och har fler än 400 anställda.