På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Kund

Swedavia har tre kundgrupper: resenärer, flygbolag och hyresgäster där resenärer är den primära kundgruppen.

Målet är att öka resenärsnöjdheten från 69 (2010) till 85 procent fram till 2020. Nöjda resenärer utgör grunden för hela vår affär. Vi arbetar löpande tillsammans med flygbolag och regioner med utveckling av flyglinjerna på samtliga flygplatser.

  • Vi erbjuder tjänster och produkter som underlättar för resenärerna i samband med flygresan.
  • Våra flygplatser ska upplevas som säkra och trygga och uppfylla högt ställda krav på effektivitet och hållbarhet.
  • Våra flygplatser uppfyller alla regler och krav som ställs inom säkerhet och miljö.
  • Våra flygplatser erbjuder enhetliga basfunktioner såsom rena och fräscha flygplatser med smidiga och effektiva resenärsflöden samt ett välkomnande bemötande.
  • Vi utvecklar attraktiva flygplatser samt spännande destinationer, butiker och restauranger med en inspirerande miljö i terminalerna. Syftet är att attrahera våra kunder, och därmed bidra till den härliga känsla som en resa innebär.