På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Stor reklamsatsning på Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport

2012-02-10, kl. 14:21

Swedavia, som äger 11 av Sveriges flygplatser, presenterar nu ett nytt koncept för reklamytorna på flygplatserna. Störst satsning görs på Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport som under 2011 hade drygt 21 miljoner resenärer. Det nya konceptet gäller såväl försäljningen av ytorna som den kreativa utformningen. Det handlar också om att kunna erbjuda annonsörerna mer kunskap om resenärernas beteenden på flygplatsen. I snitt spenderar en resenär 90 minuter på en flygplats som därmed är en attraktiv arena för reklambudskap.

Under 2012 förstärker Swedavia sin egen inhouse-organisation Advertising Business, som från år 2013 kommer att samarbeta direkt med mediebyråerna och annonsörerna på Swedavias samtliga flygplatser över hela landet.

– En flygplats är en unik exponeringsplats och vi vill göra fler annonsörer medvetna om detta. Vi vet hur våra resenärer beter sig på flygplatserna, vilken typ av resenär det är och var de ska flyga. Vi blir en samarbetspartner till våra annonsörer och gör det enklare för dem att skräddarsy sina kampanjer samtidigt som vi gemensamt också kan utveckla nya, kreativa sätt att använda ytorna på, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia.

JC Decaux har under 2012 fortsatt ansvar för sälja reklamytorna på Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport.