På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Regler om handbagage

Du får inte ta med någon flaska, burk eller tub
som rymmer mer än 100 gram (eller 1 deciliter).
Du ska stoppa alla vätskor i en en-liters plastpåse
som går att stänga. 
Allt måste få plats i påsen utan problem.

Du ska även lägga dina burkar, flaskor och tuber
i en en-liters plastpåse som går att stänga.

Till vätskor räknas geléer, krämer, vatten, tandkräm, hårgelé,
drycker, soppor, saft, parfym, raklödder och sprayer.

Du kan få en plastpåse på flygplatsen
om du inte har någon hemma.
Men det är bra om du packar allt hemma.
Då går det lättare och snabbare genom säkerhetskontrollen.

Mediciner och barnmat behöver inte packas i plastpåse.
Du får ha med dig så mycket som du behöver under resan.

Du kan läsa mer om vätskereglerna på Transportstyrelsens webbplats.
Sidan öppnas i ett nytt fönster.
Den informationen är inte lättläst.