På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra
  • Spela film
    Bästa kampanj

    Tele2:s kampanj i Terminal 4 blev månadens bästa utomhuskampanj i maj 2015 enligt Resumé.

  • Spela film
  • Spela film

Med flygplatsreklam når du miljontals människor i en positiv miljö

Miljontals människor passerar varje år Swedavias flygplatser. Att göra reklam här är därför optimalt. Som annonsör finns stora möjligheter att fånga en målgrupp som både är mottaglig och stannar på samma plats under en längre tid.
Flygplatsen är en positiv miljö som signalerar exklusivitet, spänning och förväntan. Majoriteten av resenärerna är mottagliga för förändring och hör till en köpstark målgrupp, därför är det extra lätt att kommunicera med besökarna.

 

På flygplatserna finns chansen att ta ut svängarna och göra reklam utöver det vanliga. Som annonsör får du stora utrymmen och exklusiva format för att göra dina budskap så effektiva som möjligt. Då resenärernas väg går från infart, via parkering, incheckning, avgångshall, café, gate och boarding till ankomst- och tullhall finns det även möjlighet att upprepa reklamen och följa resenären längs vägen.

  • Spela film

Exponeringsmöjligheter

Swedavia erbjuder flera olika former och varianter av exponeringsytor. En unik egenskap med att annonsera på flygplatsen är att det sällan finns några begränsningar i utrymme. Lokalerna är stora och har högt i tak, hur du vill visa upp ditt företag eller din produkt är upp till dig. 

Promotionytor

Alla Swedavias flygplatser har tillgängliga golvytor av varierande storlek, mitt i flödet av resenärer och besökare. Personliga möten där besökarna har möjlighet att uppleva produkten har alltid stor genomslagskraft och ytorna som finns på flygplatsen bidrar till detta. Ett uppskattat event är att göra en egen minimässa på flytplatsen. 

Ljuslådor (backlit)

Ljuslådan, som syns under alla tider på dygnet, är en av de vanligaste exponeringsmetoderna när det gäller att göra reklam på Swedavias flygplatser. Under dagtid fungerar ljuslådan som en vanlig skylt och på kvällen är den belyst. Modellerna kan anpassas efter önskemål och är strategiskt placerade vid platser där målgruppen befinner sig, exempelvis vid incheckning, transportsträckor och bagageutlämning. Ljuslådorna är ofta placerade i ögonhöjd för att maximera genomslagskraften men har du egna idéer om placering så är du välkommen med förslag.

Digitalt

På Swedavias flygplatser kan du exponera ditt företag digitalt genom att visa upp reklamfilmer och digitala prestationer. Samtliga skärmar är strategiskt utplacerade vid gater, ankomsthallar och bagageband i både inrikes- och utrikeshallarna. De digitala presentationerna kombineras extra bra ihop med andra fasta reklamplatser. Idag finns cirka 155 stycken skärmar tillgängliga på Swedavias flygplatser.

Vägg- och fönsterytor

Flygplatsernas vägg- och fönsterytor är stora och ger dig frihet att utforma en egen karaktär på den reklam som du vill nå ut med. Ytornas budskap blir med sin storlek ett oundvikligt blickfång för både resenärer och besökare. Väggarna kan användas som de är för att föra fram reklamen, men du kan också välja att klä in hela hallar och områden för att skapa en ännu större effekt. Samtliga av Swedavias flygplatser har vägg- och fönsterytor till förfogande.

Utomhus

Att annonsera utomhus har fördelen att både resenärer och personer som passerar eller vistas utanför flygplatsen nås av reklambudskapet. Det finns flera varianter finns att välja mellan, men de stora formaten skapar garanterat uppmärksamhet och intresse. Varför inte klä in ett helt parkeringhus i jättevepor eller använda våra flygledartorn för kreativa och annorlunda lösningar?

Bagagevagnar

De flesta resenärer använder en bagagevagn för att slippa bära sina väskor. Men bagagevagnen bär inte bara packningen, den fungerar även utmärkt som budskapsbärare. Idag erbjuder Swedavia bagagevagnar med reklambudskap på samtliga flygplatser.

Tidningsställ

Resenären tillbringar i snitt 90 minuter på flygplatsen och mycket av den tiden går åt till att vänta på boarding. Att placera tidningar, broschyrer eller presentationsmaterial i Swedavias tidningsställ bidrar till att det når ut till samtliga inrikesresenärer.

Fotografering och filminspelning

På Swedavias flygplatser får du en speciell arena för fotografering och filminspelning. Stora öppna ytor, internationella miljöer, högt i tak, bra ljus samt flygplan som startar och landar. Du fotar och filmar såväl inomhus som utomhus, oavsett om det gäller annonser, reklamfilm, långfilm, musikvideor eller tv-serier.

 

Upptäck Swedavias exponeringsytor på LinkedIn