På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Vanliga frågor om parkering

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om parkering på Ronneby Airport.

Vilka öppettider har ni?

Parkeringarna håller öppet dygnet runt, året om. Kundtjänst är öppen klockan 06.00–20.00 alla dagar utom helgdagar.

Hur betalar jag min parkering?

Du betalar enklast genom att registrera ett vanligt kredit- eller betalkort direkt vid infartsbommen. Betalningen sker sedan när du använder samma kort vid utfartsbommen. Du kan också ta en parkeringsbiljett vid infartsbommen och sedan betala med kredit- eller betalkort i parkeringsautomaten inne i terminalen eller vid utfartsbommen.

Det går också bra att skriva en betalningsförbindelse via Swedavias parkeringsservice – se kontaktuppgifterna här nedanför.

Vilka betalkort accepteras?

Mastercard, Visa, American Express, Diners, Volvo, Statoil, St1, Preem, OKQ8.

Kan jag köpa flera parkeringar samtidigt på samma kreditkort?

Nej. Eftersom ditt betalkort används som in- och utpasseringskort i systemet kan endast en bokning per betalkort och fordon registreras i taget.

Jag reser ofta och kör bil till och från flygplatsen, finns det något rabattsystem för oss som reser ofta?

Nej. Däremot så finns det möjlighet att köpa årskort. Till ett fast pris får du eller ditt företag parkera under ett år.

Jag har parkerat på Ronneby Airport och fått en parkeringsbot som jag vill överklaga, vart vänder jag mig?

Kontaktuppgifter med utförarens adress och telefonnummer finns på parkeringsboten. Alla klagomål diarieförs och måste skickas in skriftligen.

Hur gör jag om jag vill parkera bilen men att någon annan hämtar upp den?

Tryck för biljett vid infarten. Tänk på att inte använda betalkortet vid infarten om du vill ha med kortet på resan. Den som hämtar bilen måste ha egen nyckel eftersom det inte finns någon bilnyckelöverlämning.

Måste jag boka en plats i förväg?

Nej.

Hur mycket kostar det att parkera?

1 timme gratis.
25 kronor per timme.
120 kronor per dygn (dygn 1-5).
600 kronor per vecka (dygn 6-8).
Därefter 20 kronor per dygn.

Har ni särskild taxa på parkering för personer med funktionsnedsättning?

Nej, samma priser gäller för personer med funktionsnedsättning som en person utan funktionsnedsättning.

Hur säker är er parkering?

Vår parkering är kameraövervakad.

Vad händer om jag tappar bort min parkeringsbiljett?

Tappar du bort din parkeringsbiljett kontaktar du parkeringsservice genom att trycka på telefonsymbolen på någon av betalautomaten i incheckningshallen eller vid utfartsbommen. Parkeringsservice hjälper dig då med parkering på plats.

Vad händer om jag förlorat mitt betalkort vid hemkomsten?

Tryck på telefonknappen vid bomutfarten vid området så får du hjälp.

Hur kontaktar jag parkeringen?

Telefon: 010-109 68 09
E-post: parkering@swedavia.se