Översiktskarta

{{filter.text}}
Dölj karta
Visa karta

Funktionsnedsättning

Det finns tre avgiftsfria platser rakt framför terminalen som är begränsade till max två timmars parkering för dig med giltigt parkeringstillstånd. När du behöver parkera längre tid väljer du P1 Långtid eller P4 Express inomhus.

Laddar parkeringar...

{{vm.ProductName}}

{{vm.ProductLabel}}

{{vm.TransferTime}}
min {{vm.texts.to}}
{{vm.IsFromApi ? "Terminal " + vm.Terminal : vm.Terminal}}

{{vm.texts.prebookprice}}

{{renderPriceString(vm.TotalPrice)}} kr

-

{{vm.ButtonReplacementText}}
{{RenderPriceComparision()}}{{vm.texts.priceperweekordaystring}}
{{vm.PayOnFootPriceText}}  
{{vm.TransferMethod}} {{vm.texts.showonmap}}
{{vm.texts.showinfo}}
{{icon.ToolTip}}
{{icon.Image}}

{{vm.ProductName}}

{{vm.ProductLabel}}

{{vm.texts.arrival}}

{{vm.DateInput.InboundDateTime}}

{{vm.texts.departure}}

{{vm.DateInput.OutboundDateTime}}

{{vm.texts.prebookprice}}

{{vm.texts.paymenttopay}}

{{renderPriceString(vm.TotalPrice)}} kr

{{RenderPriceComparision()}}

{{vm.texts.noparkingfound}}

{{vm.texts.paymententercredentials}}

{{vm.texts.paymentcarregnr}}

{{vm.texts.paymentemail}}

{{vm.texts.paymentphonenr}}

{{vm.texts.cancel}}
{{spinnerText}}
{{errorText}}

Elbil

På Malmö Airport finns åtta Typ 2-uttag placerade i parkeringshuset P4 Express inomhus på plan 8. Du parkerar i mån av plats på parkeringsplatser särskilt märkta för elbilar.

MC-parkering

För dig som åker motorcykel finns det möjlighet att parkera på P4 Express inomhus. Parkera på en tom yta, dock inte på en parkeringsruta eller där det försvårar parkering för bilister.

Du som parkerar med motorcykel får reducerat pris. Det enda du behöver göra är att uppvisa din biljett vid Visitors Center innan utfart.

1
Så här förbokar du
Ange datum och tid för in- och utfart. Systemet visar dig vilka områden och tjänster du kan välja mellan.
2
Gå vidare till betalning
Gå vidare till betalning och ange dina person- och betaluppgifter. När du bokat får du en bokningsbekräftelse via mejl.
3
Spara vägbeskrivningen
Spara gärna ut karta och vägbeskrivning för att lättare hitta till din parkering.

Frågor och svar


Vanliga frågor

Hur långt innan planerad infart kan jag boka parkering?

Normalt cirka 12 månader, men det kan variera något beroende på hur vi lägger upp våra kampanjer.

 


Kan jag boka med kort varsel?
För de flesta parkeringarna gäller att bokning måste göras senast dagen innan avresa. Kortast tid är 4 timmar före infart under förutsättning att det finns platser kvar.

Måste jag komma exakt den tid som jag angett för parkeringen som jag bokat?
För att systemet ska kunna reservera en plats måste klockslag anges för både infart och utfart. Det går bra att köra in upp till 2 timmar före din bokade infart och 6 timmar in på din bokning. Det går även bra att köra ut upp till 3 timmar efter din bokade utfart utan extra kostnad.

Vad händer om jag parkerar för tidigt eller kör ut för sent?

Ordinarie taxa för berört område debiteras vid för tidig infart alternativt för sen utfart. Debiteringen sker vid utfart (se de tider som anges i ovanstående stycke).

Vid för tidig infart behöver incheckning göras manuellt. Tryck på hjälpknappen vid infarten och invänta assistans.


Kan jag förlänga en redan påbörjad bokning?

Nej, det kan man inte göra. Resterande belopp som överstiger den förbokade summan betalar man vid utfart.


Förbokning av parkering

Måste jag boka min parkering?

Nej, du kan köra hit och välja en parkeringsplats på ledigt område. Däremot är kampanjpriser och garanterad plats endast tillgängliga för de som bokar i förväg via webbsidan eller appen. Parkerar du utan en bokning betalar du ordinarie taxa för berört område.


När har parkeringsområdet öppet?
Våra parkeringar och kundtjänst håller öppet alla dagar, dygnet runt.

Hur vet jag om min bokning är genomförd?

En bokningsbekräftelse skickas till din angivna mejladress.


Kan jag avboka eller omboka min parkering?

Gratis avbokning kan ske upp till 24 timmar innan bokad ankomsttid. Ingen återbetalning sker för sen avbokning samt för outnyttjad parkeringstid.

Ombokning kan ske upp till 12 timmar innan bokad ankomsttid.


Betalning

Vilka kort kan jag betala med vid förbokning?

Du kan betala med American Express, Mastercard, Diners och Visa.


Hur betalar jag min förbokade parkering?

Du betalar i samband med att du bokar din parkering. Har du ett betalkort från Nordea måste du aktivera ditt 3D secure.


Hur betalar jag om jag inte har förbokat parkering?

Med biljett
Ta en biljett vid bommen före infart. Kör in och parkera. Spara biljetten, du betalar vid hemkomst i en betalautomat eller i Informationen på flygplatsen, när den är bemannad. Du kan även betala med kredit- eller betalkort vid utfartsbommen.

Betalkort
Registrera dig med ditt betalkort direkt vid bommen före infart. Du betalar då med ditt kort vid hemkomsten, antingen vid automat i terminal eller vid utfartsbommen.



Infart och utfart

Vad gör jag när jag kommer till parkeringsplatsen?

Kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsområde, det vill säga det område som du bokat.

Kör fram mot bommen och invänta medan systemet läser av och identifierar ditt fordons registreringsnummer. Bokningen identifieras, en infartsbiljett produceras automatiskt och bommen går upp.

Tryck inte för biljett då din biljett produceras automatiskt efter att systemet identifierat fordonets registreringsnummer.

Skulle något inte fungera, vänligen tryck på knappen med telefonsymbol och invänta assistans. Vi är bemannade dygnet runt för att kunna stå till hands och hjälpa dig.

Parkeringskarta


Vad gör jag om jag har bokat en parkering, men det lyser fullt vid infarten när jag kommer fram?
Om du bokat en plats har du alltid tillträde till den parkering du bokat. Även om parkeringsområdet är fullt för övriga parkerare.

Vad händer om jag parkerar på fel parkeringsområde?

Du debiteras då enligt ordinarie pris för det område du parkerat på. Var därför mycket noga med att kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsyta. Kontakta gärna kundtjänst via snabbtelefonen vid infarten för att få bekräftat att du har kommit till den parkering som du har bokat om det råder tvivel av någon anledning. Ange då namnet på det parkeringsområde som du har bokat plats på.


Bokningsuppgifter

Finns det momsuppgifter på min bokningsbekräftelse?

Uppgifter för bokföring och momsräkning finns på bokningsbekräftelsen. Saknar du bekräftelsen eller behöver mer information går det bra att kontakta kundtjänst på 010-109 68 00 eller parkering@swedavia.se


Parkering för dig med funktionsnedsättning

Kan jag boka en plats avsedd för personer med funktionsnedsättning?

Nej, du kan inte boka en parkeringsplats avsedd för personer med funktionsnedsättning. Orsaken till detta är att vi har begränsat antal platser.


Glöm inte att låsa och tömma din bil

Glöm inte att låsa och tömma din bil

Swedavia tar inte ansvar för stöld av eller skada på fordon eller egendom som finns i fordon som uppställs på Swedavias parkeringsplatser.


Parkeringsservice


  • Passa på att få bilen servad under tiden du är ute och reser: biltvätt, däckbyte och vaxning är några exempel på service. 
  • Lämna bilen och låt personal parkera den åt dig. När du är tillbaka från din resa står bilen framkörd utanför terminalen.

Gör så här när du kommer till flygplatsen:

  • Parkera din bil i parkeringshuset där det är skyltat Valet Parkering. Personal från Ren Bil tar emot din bil och du får ett inlämningskvitto.
  • När du är bortrest görs den service som du har bokat.
  • Tillbaka från resan hämtar du bilnyckeln i Malmö Airport Visitor Center och visar upp inlämningskvittot och legitimation. Din bil står framkörd utanför terminalen. När Visitor Center är obemannad får du istället ett sms med en kod som ger tillträde till nyckelskåpet hos Valet Parking, där du hämtar din bilnyckel.

Till prislista och bokning av parkeringsservice.

 

Valet Parking

Telefon: 040-50 00 24