På denna webbplats använder vi cookies
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
{{importantAnnouncements[0].HeadLine}}
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
Uppdaterad: {{importantAnnouncement.LastUpdated}}

Parkera under jul och nyår från 749 kr/vecka

P7 Långtid

Terminalnära Från 749 kr/vecka (ordinarie pris 800 kr/vecka)
2 min till terminal
Erbjudandet gäller endast när du förbokar. Erbjudandet gäller parkering under perioden 15 december 2017-9 januari 2018. Begränsat antal platser till detta pris och du måste boka senast dagen innan planerad infart. Veckopriset avser 8 dygn.
Dölj karta

Långtid

Parkera på någon av våra prisvärda och populära långtidsparkeringar. Säkerheten är hög, området är inhägnat och har patrullerande bevakning. Förboka din parkering på P7 Långtid idag för garanterad plats. 

Laddar parkeringar...

Hämta & lämna

Laddar parkeringar...

Motorvärmare

Nu har du möjlighet att själv bestämma när din motorvärmare ska slås på. Enkelt och smidigt styr du aktiveringen via app, webb och sms och kommer hem till en varm och skön bil.

Så här gör du med app och webb

Du börjar med att registrera dig på webbplatsen QT Systems, som är vår samarbetspartner. QT Systems webbplats (nytt fönster).

Efter det får du ett bekräftelsemejl med login. Sedan väljer du om du vill styra motorvärmaren genom app eller webb.

App

Har du en android-telefon? Då laddar du ner appen QT Motorvärmare via Google Play: Google Play (nytt fönster)

Har du en Iphone laddar du ner appen QT Motorvärmare via App Store:
App Store (nytt fönster)

Fyll i uppgifterna som kommer med registreringsmejlet. Tänk på att användarnamnet är det mobilnummer du angav vid registreringen. Du behöver inte fylla i uppgifterna mer än en gång utan kommer fortsättningsvis vara automatiskt inloggad.

Webb

Logga in på QT Systems webbplats:
QT Systems webbplats (nytt fönster)

Du loggar in med de uppgifter du fick i anmälningsmejlet. Tänk på att användarnamnet är det mobilnummer du angav vid registreringen. Du har här möjligheten att byta ditt lösenord.

Klart! Nu går det bra att börja använda appen eller webben. Du väljer den motorvärmare som din bil står parkerad vid och därefter vilken tid du vill aktivera den. När du kommer tillbaka är bilen uppvärmd lagom till din bilresa hem.

Så här gör du med sms

Hämta bilen samma dag som du parkerat
Skicka ett sms med följande text om du till exempel står vid el-uttag 9999 och ska använda bilen kl. 16.30: SWEL 9999 1630 (glöm inte mellanslag) till nummer 72550.

Hämta bilen vid ett visst datum
Skicka ett sms med följande text om du till exempel står vid el-uttag 9999 och ska använda bilen kl. 16.30 den 6 november: SWEL 9999 1630 1106 (glöm inte mellanslag) till nummer 72550.

Om du vill ändra tiden
Skicka ett nytt sms med ny tid/datum till nummer 72550.

Om du har glömt numret på ditt el-uttag
Skicka ett sms med följande text: SWEL ? (glöm inte mellanslag) till nummer 72550.

Det är viktigt att du skickar sms från samma mobiltelefonnummer.

Dölj karta

Funktionsnedsättning

Platser för dig med funktionsnedsättning finns på parkering P1, den delen som ligger närmast terminalbyggnaden. Platserna går inte att förboka.

Laddar parkeringar...

Avtalsparkering

Reser du ofta till och från Luleå Airport finns fördelaktig avtalsparkering.

Laddar parkeringar...
1
Så här förbokar du
Ange datum och tid för in- och utfart, samt eventuell kampanjkod. Systemet visar dig vilka områden och tjänster du kan välja mellan. Klicka på "mer info" för att få veta mer om området eller tjänsten.
2
Gå vidare till betalning
Gå vidare till betalning och ange dina person- och betaluppgifter. När du bokat får du en bokningsbekräftelse via mejl.
3
Spara vägbeskrivningen
Spara din bekräftelse med QR-kod eftersom den läses av när du ska köra in på parkeringen.

Frågor och svar


Vanliga frågor

Hur långt innan planerad infart kan jag boka parkering?

Normalt cirka 12 månader, men det kan variera något beroende på hur vi lägger upp våra kampanjer.

 


Kan jag boka med kort varsel?
För de flesta parkeringarna gäller att bokning måste göras senast dagen innan avresa. Kortast tid är 4 timmar före infart under förutsättning att det finns platser kvar.

Måste jag komma exakt den tid som jag angett för parkeringen som jag bokat?
För att systemet ska kunna reservera en plats måste klockslag anges för både infart och utfart. Det går bra att köra in upp till 2 timmar före din bokade infart och 6 timmar in på din bokning. Det går även bra att köra ut upp till 3 timmar efter din bokade utfart utan extra kostnad.

Vad händer om jag parkerar för tidigt eller kör ut för sent?

Ordinarie taxa för berört område debiteras vid för tidig infart alternativt för sen utfart. Debiteringen sker vid utfart (se de tider som anges i ovanstående stycke).

Vid för tidig infart behöver incheckning göras manuellt. Tryck på hjälpknappen vid infarten och invänta assistans.


Kan jag förlänga en redan påbörjad bokning?

Nej, det kan man inte göra. Resterande belopp som överstiger den förbokade summan betalar man vid utfart.


Förbokning av parkering

Måste jag boka min parkering?

Nej, du kan köra hit och välja en parkeringsplats på ledigt område. Däremot är kampanjpriser och garanterad plats endast tillgängliga för de som bokar i förväg via webbsidan eller appen. Parkerar du utan en bokning betalar du ordinarie taxa för berört område.


När har parkeringsområdet öppet?
Våra parkeringar och kundtjänst håller öppet alla dagar, dygnet runt.

Hur vet jag om min bokning är genomförd?

En bokningsbekräftelse skickas till din angivna mejladress.


Kan jag avboka eller omboka min parkering?

Gratis avbokning kan ske upp till 24 timmar innan bokad ankomsttid. Ingen återbetalning sker för sen avbokning samt för outnyttjad parkeringstid.

Ombokning kan ske upp till 12 timmar innan bokad ankomsttid.


Betalning

Vilka kort kan jag betala med vid förbokning?

Du kan betala med American Express, Mastercard, Diners och Visa.


Hur betalar jag förbokad parkering?

Förbokar du parkering betalar du samtidigt som du bokar. När bokning och betalning är genomfört får du ett bekräftelsemejl med en QR-kod. 

Säker betalning

Webbsidan använder SSL-krypterad programvara som är standard inom branschen. Den krypterar all personlig information, bland annat kredit- eller betalkortsnummer samt ditt namn och adress.

Information till Nordeakunder

Har du ett betalkort från Nordea måste du aktivera ditt 3D secure.
Mer information om 3D secure på Nordeas webbplats (nytt fönster)


Hur betalar jag om jag inte har förbokat parkering?

Du kan endast betala med betalkort eller kreditkort.

Vid infart

Steg 1
Biljett: Ta biljett vid bom före infart. Kör in och parkera. Spara biljetten, du betalar den vid hemkomst i automat eller vid utfarten tillsammans med ett betalkort.

Betalkort: Registrera dig med ditt betalkort direkt vid bommen före infart. Din parkering finns då registrerad i vårt system.

Före utfart

Steg 2
Biljett: Betala biljetten i en betalautomat. Sätt i biljetten i automaten och betala med betal- eller bensinkort.

Betalkort: Om du registrerat ditt betalkort vid infart så hoppar du över det här steget.

Vid utfart

Steg 3
Biljett: Sätt i den betalda biljetten i automaten vid bommen. Bommen går upp och du kan köra ut.

Betalkort: Om du har du registrerat ditt betalkort vid infarten, använd samma kort vid utfarten. Betalning med betalkort kräver pinkod. Då dras kostnaden för parkeringen från ditt kort och parkeringen är betald. Observera att har du registrerat en parkering på ditt betalkort vid infarten så kan betalning endast ske vid utfart och betalautomat.


Infart och utfart

Vad gör jag när jag kommer till parkeringen?

Så här gör du när du har bokat parkering och ska parkera på flygplatsen.

Vid infart

  • Åk fram till infartsbommen vid det område som du har bokat.
  • Håll QR-koden för din bokning mot QR-läsaren vid infarten.
  • Din bokning kontrolleras.
  • En biljett printas ut som gäller för din utfart.

Vid utfarten

  • Åk fram till utfartsbommen.
  • Sätt i den biljett du fick vid infarten i betalautomaten.
  • Biljetten kontrolleras och kommer tillbaka ut.
  • Bommen går upp.

Vad gör jag om jag har bokat en parkering, men det lyser fullt vid infarten när jag kommer fram?
Om du bokat en plats har du alltid tillträde till den parkering du bokat. Även om parkeringsområdet är fullt för övriga parkerare.

Vad händer om jag parkerar på fel parkeringsområde?

Du debiteras då enligt ordinarie pris för det område du parkerat på. Var därför mycket noga med att kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsyta. Kontakta gärna kundtjänst via snabbtelefonen vid infarten för att få bekräftat att du har kommit till den parkering som du har bokat om det råder tvivel av någon anledning. Ange då namnet på det parkeringsområde som du har bokat plats på.


Bokningsuppgifter

Finns det momsuppgifter på min bokningsbekräftelse?

Uppgifter för bokföring och momsräkning finns på bokningsbekräftelsen. Saknar du bekräftelsen eller behöver mer information går det bra att kontakta kundtjänst på 010-109 68 00 eller parkering@swedavia.se.


Parkering för dig med funktionsnedsättning

Kan jag boka en plats avsedd för personer med funktionsnedsättning?

Nej, men personer som innehar parkeringstillstånd för rörelsehindrade ges alltid möjlighet att parkera nära terminalen.


Dölj karta

Bensinstation


På Luleå Airport finns en obemannad bensinstation: Rent & Petroleum. Du kan endast betala med korten Mastercard, Diners Club och Visa.

Rent & Petroleum

Telefon: 0920 22 20 23
E-post: info@rpnab.se

Parkera under jul och nyår från 749 kr/vecka

P7 Långtid

Terminalnära Från 749 kr/vecka (ordinarie pris 800 kr/vecka)
2 min till terminal
Erbjudandet gäller endast när du förbokar. Erbjudandet gäller parkering under perioden 15 december 2017-9 januari 2018. Begränsat antal platser till detta pris och du måste boka senast dagen innan planerad infart. Veckopriset avser 8 dygn.
Dölj karta

Långtid

Parkera på någon av våra prisvärda och populära långtidsparkeringar. Säkerheten är hög, området är inhägnat och har patrullerande bevakning. Förboka din parkering på P7 Långtid idag för garanterad plats. 

Laddar parkeringar...

Hämta & lämna

Laddar parkeringar...

Motorvärmare

Nu har du möjlighet att själv bestämma när din motorvärmare ska slås på. Enkelt och smidigt styr du aktiveringen via app, webb och sms och kommer hem till en varm och skön bil.

Så här gör du med app och webb

Du börjar med att registrera dig på webbplatsen QT Systems, som är vår samarbetspartner. QT Systems webbplats (nytt fönster).

Efter det får du ett bekräftelsemejl med login. Sedan väljer du om du vill styra motorvärmaren genom app eller webb.

App

Har du en android-telefon? Då laddar du ner appen QT Motorvärmare via Google Play: Google Play (nytt fönster)

Har du en Iphone laddar du ner appen QT Motorvärmare via App Store:
App Store (nytt fönster)

Fyll i uppgifterna som kommer med registreringsmejlet. Tänk på att användarnamnet är det mobilnummer du angav vid registreringen. Du behöver inte fylla i uppgifterna mer än en gång utan kommer fortsättningsvis vara automatiskt inloggad.

Webb

Logga in på QT Systems webbplats:
QT Systems webbplats (nytt fönster)

Du loggar in med de uppgifter du fick i anmälningsmejlet. Tänk på att användarnamnet är det mobilnummer du angav vid registreringen. Du har här möjligheten att byta ditt lösenord.

Klart! Nu går det bra att börja använda appen eller webben. Du väljer den motorvärmare som din bil står parkerad vid och därefter vilken tid du vill aktivera den. När du kommer tillbaka är bilen uppvärmd lagom till din bilresa hem.

Så här gör du med sms

Hämta bilen samma dag som du parkerat
Skicka ett sms med följande text om du till exempel står vid el-uttag 9999 och ska använda bilen kl. 16.30: SWEL 9999 1630 (glöm inte mellanslag) till nummer 72550.

Hämta bilen vid ett visst datum
Skicka ett sms med följande text om du till exempel står vid el-uttag 9999 och ska använda bilen kl. 16.30 den 6 november: SWEL 9999 1630 1106 (glöm inte mellanslag) till nummer 72550.

Om du vill ändra tiden
Skicka ett nytt sms med ny tid/datum till nummer 72550.

Om du har glömt numret på ditt el-uttag
Skicka ett sms med följande text: SWEL ? (glöm inte mellanslag) till nummer 72550.

Det är viktigt att du skickar sms från samma mobiltelefonnummer.

Dölj karta

Funktionsnedsättning

Platser för dig med funktionsnedsättning finns på parkering P1, den delen som ligger närmast terminalbyggnaden. Platserna går inte att förboka.

Laddar parkeringar...

Avtalsparkering

Reser du ofta till och från Luleå Airport finns fördelaktig avtalsparkering.

Laddar parkeringar...
1
Så här förbokar du
Ange datum och tid för in- och utfart, samt eventuell kampanjkod. Systemet visar dig vilka områden och tjänster du kan välja mellan. Klicka på "mer info" för att få veta mer om området eller tjänsten.
2
Gå vidare till betalning
Gå vidare till betalning och ange dina person- och betaluppgifter. När du bokat får du en bokningsbekräftelse via mejl.
3
Spara vägbeskrivningen
Spara din bekräftelse med QR-kod eftersom den läses av när du ska köra in på parkeringen.

Frågor och svar


Vanliga frågor

Hur långt innan planerad infart kan jag boka parkering?

Normalt cirka 12 månader, men det kan variera något beroende på hur vi lägger upp våra kampanjer.

 


Kan jag boka med kort varsel?
För de flesta parkeringarna gäller att bokning måste göras senast dagen innan avresa. Kortast tid är 4 timmar före infart under förutsättning att det finns platser kvar.

Måste jag komma exakt den tid som jag angett för parkeringen som jag bokat?
För att systemet ska kunna reservera en plats måste klockslag anges för både infart och utfart. Det går bra att köra in upp till 2 timmar före din bokade infart och 6 timmar in på din bokning. Det går även bra att köra ut upp till 3 timmar efter din bokade utfart utan extra kostnad.

Vad händer om jag parkerar för tidigt eller kör ut för sent?

Ordinarie taxa för berört område debiteras vid för tidig infart alternativt för sen utfart. Debiteringen sker vid utfart (se de tider som anges i ovanstående stycke).

Vid för tidig infart behöver incheckning göras manuellt. Tryck på hjälpknappen vid infarten och invänta assistans.


Kan jag förlänga en redan påbörjad bokning?

Nej, det kan man inte göra. Resterande belopp som överstiger den förbokade summan betalar man vid utfart.


Förbokning av parkering

Måste jag boka min parkering?

Nej, du kan köra hit och välja en parkeringsplats på ledigt område. Däremot är kampanjpriser och garanterad plats endast tillgängliga för de som bokar i förväg via webbsidan eller appen. Parkerar du utan en bokning betalar du ordinarie taxa för berört område.


När har parkeringsområdet öppet?
Våra parkeringar och kundtjänst håller öppet alla dagar, dygnet runt.

Hur vet jag om min bokning är genomförd?

En bokningsbekräftelse skickas till din angivna mejladress.


Kan jag avboka eller omboka min parkering?

Gratis avbokning kan ske upp till 24 timmar innan bokad ankomsttid. Ingen återbetalning sker för sen avbokning samt för outnyttjad parkeringstid.

Ombokning kan ske upp till 12 timmar innan bokad ankomsttid.


Betalning

Vilka kort kan jag betala med vid förbokning?

Du kan betala med American Express, Mastercard, Diners och Visa.


Hur betalar jag förbokad parkering?

Förbokar du parkering betalar du samtidigt som du bokar. När bokning och betalning är genomfört får du ett bekräftelsemejl med en QR-kod. 

Säker betalning

Webbsidan använder SSL-krypterad programvara som är standard inom branschen. Den krypterar all personlig information, bland annat kredit- eller betalkortsnummer samt ditt namn och adress.

Information till Nordeakunder

Har du ett betalkort från Nordea måste du aktivera ditt 3D secure.
Mer information om 3D secure på Nordeas webbplats (nytt fönster)


Hur betalar jag om jag inte har förbokat parkering?

Du kan endast betala med betalkort eller kreditkort.

Vid infart

Steg 1
Biljett: Ta biljett vid bom före infart. Kör in och parkera. Spara biljetten, du betalar den vid hemkomst i automat eller vid utfarten tillsammans med ett betalkort.

Betalkort: Registrera dig med ditt betalkort direkt vid bommen före infart. Din parkering finns då registrerad i vårt system.

Före utfart

Steg 2
Biljett: Betala biljetten i en betalautomat. Sätt i biljetten i automaten och betala med betal- eller bensinkort.

Betalkort: Om du registrerat ditt betalkort vid infart så hoppar du över det här steget.

Vid utfart

Steg 3
Biljett: Sätt i den betalda biljetten i automaten vid bommen. Bommen går upp och du kan köra ut.

Betalkort: Om du har du registrerat ditt betalkort vid infarten, använd samma kort vid utfarten. Betalning med betalkort kräver pinkod. Då dras kostnaden för parkeringen från ditt kort och parkeringen är betald. Observera att har du registrerat en parkering på ditt betalkort vid infarten så kan betalning endast ske vid utfart och betalautomat.


Infart och utfart

Vad gör jag när jag kommer till parkeringen?

Så här gör du när du har bokat parkering och ska parkera på flygplatsen.

Vid infart

  • Åk fram till infartsbommen vid det område som du har bokat.
  • Håll QR-koden för din bokning mot QR-läsaren vid infarten.
  • Din bokning kontrolleras.
  • En biljett printas ut som gäller för din utfart.

Vid utfarten

  • Åk fram till utfartsbommen.
  • Sätt i den biljett du fick vid infarten i betalautomaten.
  • Biljetten kontrolleras och kommer tillbaka ut.
  • Bommen går upp.

Vad gör jag om jag har bokat en parkering, men det lyser fullt vid infarten när jag kommer fram?
Om du bokat en plats har du alltid tillträde till den parkering du bokat. Även om parkeringsområdet är fullt för övriga parkerare.

Vad händer om jag parkerar på fel parkeringsområde?

Du debiteras då enligt ordinarie pris för det område du parkerat på. Var därför mycket noga med att kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsyta. Kontakta gärna kundtjänst via snabbtelefonen vid infarten för att få bekräftat att du har kommit till den parkering som du har bokat om det råder tvivel av någon anledning. Ange då namnet på det parkeringsområde som du har bokat plats på.


Bokningsuppgifter

Finns det momsuppgifter på min bokningsbekräftelse?

Uppgifter för bokföring och momsräkning finns på bokningsbekräftelsen. Saknar du bekräftelsen eller behöver mer information går det bra att kontakta kundtjänst på 010-109 68 00 eller parkering@swedavia.se.


Parkering för dig med funktionsnedsättning

Kan jag boka en plats avsedd för personer med funktionsnedsättning?

Nej, men personer som innehar parkeringstillstånd för rörelsehindrade ges alltid möjlighet att parkera nära terminalen.


Dölj karta

Bensinstation


På Luleå Airport finns en obemannad bensinstation: Rent & Petroleum. Du kan endast betala med korten Mastercard, Diners Club och Visa.

Rent & Petroleum

Telefon: 0920 22 20 23
E-post: info@rpnab.se