Gå till innehåll

Smidigare för resenärerna med Self Service på Bromma

2013-10-29, kl. 12:19

Den 29 oktober lanserar Swedavia Self Service Check-in och Self Service Bagdrop på Bromma Stockholm Airport.



Self Service är en del av satsningen på smidiga och effektiva automatiserade lösningar på Swedavias flygplatser. Det är också ett sätt att kunna erbjuda nya tjänster till både resenärer och flygbolag.

Nu implementeras Self Service på Bromma Stockholm Airport, vilket kommer att bidra till ökad kundnöjdhet genom effektivare flöden.

– Vi ser Self Service som en del i vårt arbete med att ständigt utveckla och förbättra våra flöden på flygplatsen så att de upplevs som snabba och smidiga av resenärerna. För oss är det viktigt att det går snabbt och enkelt att resa från Bromma oavsett vart man väljer att resa, säger Olle Sundin, flygplatschef Bromma Stockholm Airport.

– När vi utvecklar Bromma till en modern cityflygplats har Self Service, som ingrediens, en naturlig roll i en större helhet, säger Olle Sundin.

För resenärerna innebär Self Service att man kan sköta hela incheckningsprocessen själv. I incheckningsautomaten checkar resenärerna in och skriver ut bagage-taggen, och i bagdrop lämnar man sin väska.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrika Fager, Kommunikationschef Bromma Stockholm Airport, på telefon: 0708-91 68 25

Från Bromma Stockholm Airport kan du resa både inrikes och utrikes. Vi har avgångar till Ronneby, Århus, Billund, Helsingfors, Tallinn, Växjö, Bryssel, Jönköping, Trollhättan, Östersund, Visby, Kalmar, Ängelholm, Halmstad, Göteborg, Malmö, Umeå och Sundsvall. Flygbolag som trafikerar Bromma är Blekingeflyg, British Airways/BA Ciyy Flyer, Finnair, Flybe, Flysmåland, Brussels Airlines, Flyglinjen, Nextjet, Golden Air, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Malmö Aviation och Sundvallsflyg.

Nu finns Bromma Stockholm Airport på Facebook. På vår facebooksida kan du ta del av det senaste om flygplatsen.