På denna webbplats använder vi cookies
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
{{importantAnnouncements[0].HeadLine}}
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
Uppdaterad: {{importantAnnouncement.LastUpdated}}

{{importantAnnouncement.Body}}

Weekendparkera från 99 kr/dygn när du förbokar!

Express utomhus

Terminalnära Från 99 kr/dygn (ordinarie pris 280 kr/dygn)
2 min till terminal
Erbjudandet gäller när du förbokar och parkerar under perioden 9 november - 17 december 2017. Gäller när du är bortrest 3 dygn (fredag-söndag) eller 4 dygn (torsdag-söndag eller fredag-måndag). Passa på att förboka din parkering nu, då det är ett begränsat antal parkeringsplatser. Boka senast dagen innan planerad infart.
Dölj karta

Express utomhus

Vår Expressparkering är en bekväm och prisvärd lösning för dig som vill parkera i direkt anslutning till terminal. Säkerheten är hög och vi har patrullerande bevakning. Förboka din parkering idag för garanterad plats.

Laddar parkeringar...

Hämta & lämna

Laddar parkeringar...
Dölj karta

Funktionsnedsättning

Parkeringsplatser för dig med funktionsnedsättning finns direkt utanför terminalen. För att parkera kostnadsfritt krävs förutom ditt giltiga parkeringstillstånd, som utfärdats av din kommun, även ett tillstånd från flygplatsen. Detta tillstånd får du när du visar upp ditt parkeringstillstånd i informationsdisken inne i terminalen. Tillståndet ska placeras väl synligt innanför framrutan på bilen.

Laddar parkeringar...

Elbil

För att ladda bilen krävs Typ 2-uttag. Om din bil inte har Typ 2-kontaktkabel måste du ha en adapter anpassad för att ladda bilen. Eluttagen på Bromma är 230 VAC och max ström är 16A.

Laddar parkeringar...

Avtalsparkering

Reser du ofta till och från Bromma Stockholm Airport finns fördelaktig avtalsparkering. Antalet abonnemangsparkeringar är begränsat.

Kontakt: parkeringsavtal.bromma@swedavia.se

Laddar parkeringar...
1
Så här förbokar du
Ange datum och tid för in- och utfart, samt eventuell kampanjkod. Systemet visar dig vilka områden och tjänster du kan välja mellan. Klicka på "mer info" för att få veta mer om området eller tjänsten.
2
Gå vidare till betalning
Gå vidare till betalning och ange dina person- och betaluppgifter. När du bokat får du en bokningsbekräftelse via mejl.
3
Spara vägbeskrivningen
Spara gärna ut karta och vägbeskrivning för att lättare hitta till din parkering.

Frågor och svar


Vanliga frågor

Hur långt innan planerad infart kan jag boka parkering?

Normalt cirka 12 månader, men det kan variera något beroende på hur vi lägger upp våra kampanjer.

 


Kan jag boka med kort varsel?
För de flesta parkeringarna gäller att bokning måste göras senast dagen innan avresa. Kortast tid är 4 timmar före infart under förutsättning att det finns platser kvar.

Måste jag komma exakt den tid som jag angett för parkeringen som jag bokat?
För att systemet ska kunna reservera en plats måste klockslag anges för både infart och utfart. Det går bra att köra in upp till 2 timmar före din bokade infart och 6 timmar in på din bokning. Det går även bra att köra ut upp till 3 timmar efter din bokade utfart utan extra kostnad.

Vad händer om jag parkerar för tidigt eller kör ut för sent?

Ordinarie taxa för berört område debiteras vid för tidig infart alternativt för sen utfart. Debiteringen sker vid utfart (se de tider som anges i ovanstående stycke).

Vid för tidig infart behöver incheckning göras manuellt. Tryck på hjälpknappen vid infarten och invänta assistans.


Kan jag förlänga en redan påbörjad bokning?

Nej, det kan man inte göra. Resterande belopp som överstiger den förbokade summan betalar man vid utfart.


Förbokning av parkering

Måste jag boka min parkering?

Nej, du kan köra hit och välja en parkeringsplats på ledigt område. Däremot är kampanjpriser och garanterad plats endast tillgängliga för de som bokar i förväg via webbsidan eller appen. Parkerar du utan en bokning betalar du ordinarie taxa för berört område.


När har parkeringsområdet öppet?
Våra parkeringar och kundtjänst håller öppet alla dagar, dygnet runt.

Hur vet jag om min bokning är genomförd?

En bokningsbekräftelse skickas till din angivna mejladress.


Kan jag avboka eller omboka min parkering?

Gratis avbokning kan ske upp till 24 timmar innan bokad ankomsttid. Ingen återbetalning sker för sen avbokning samt för outnyttjad parkeringstid.

Ombokning kan ske upp till 12 timmar innan bokad ankomsttid.


Betalning

Vilka kort kan jag betala med vid förbokning?

Du kan betala med American Express, Mastercard, Diners och Visa.


Hur betalar jag min förbokade parkering?

Du betalar i samband med att du bokar din parkering. Har du ett betalkort från Nordea måste du aktivera ditt 3D secure.


Hur betalar jag om jag inte har förbokat parkering?

När du inte har förbokat din parkering betalar du med betal- eller bensinkort vid in- och utfart. En kvittoknapp finns vid utfarten.

Gör så här:

  • Tryck för biljett vid infart och betala med betal- eller bensinkort vid utfart.
  • Tryck för biljett vid infart och betala med betal- eller bensinkort i betalautomat som finns inne i terminalen.

Infart och utfart

Vad gör jag när jag kommer till parkeringsplatsen?

Kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsområde, det vill säga det område som du bokat.

Kör fram mot bommen och invänta medan systemet läser av och identifierar ditt fordons registreringsnummer. Bokningen identifieras, en infartsbiljett produceras automatiskt och bommen går upp.

Tryck inte för biljett då din biljett produceras automatiskt efter att systemet identifierat fordonets registreringsnummer.

Skulle något inte fungera, vänligen tryck på knappen med telefonsymbol och invänta assistans. Vi är bemannade dygnet runt för att kunna stå till hands och hjälpa dig.


Vad gör jag om jag har bokat en parkering, men det lyser fullt vid infarten när jag kommer fram?
Om du bokat en plats har du alltid tillträde till den parkering du bokat. Även om parkeringsområdet är fullt för övriga parkerare.

Vad händer om jag parkerar på fel parkeringsområde?

Du debiteras då enligt ordinarie pris för det område du parkerat på. Var därför mycket noga med att kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsyta. Kontakta gärna kundtjänst via snabbtelefonen vid infarten för att få bekräftat att du har kommit till den parkering som du har bokat om det råder tvivel av någon anledning. Ange då namnet på det parkeringsområde som du har bokat plats på.


Bokningsuppgifter

Finns det momsuppgifter på min bokningsbekräftelse?

Uppgifter för bokföring och momsräkning finns på bokningsbekräftelsen. Saknar du bekräftelsen eller behöver mer information går det bra att kontakta kundtjänst på 010-109 68 00 eller parkering@swedavia.se.


Parkering för dig med funktionsnedsättning

Kan jag boka en plats avsedd för personer med funktionsnedsättning?

Nej, men personer som innehar parkeringstillstånd för rörelsehindrade ges alltid möjlighet att parkera nära terminalen.


Avtalsparkering

Var ligger avtalsparkeringen?

Avtalsparkeringen finns på utomhusparkeringen. Platserna är skyltade med "Förhyrd parkering". 


Vilken plats får jag?

Du parkerar på valfri ledig plats som är skyltat med Förhyrd parkering.


Hur identifierar jag mig?

Identifieringen sker via ett parkeringskort utställt av Bromma Stockholm Airport. Kortet gäller för en parkeringsplats, det är inte kopplat till ett och samma fordon.


Om det skulle vara något problem vid infarten till området eller borttappat kort?

Om det skulle uppstå fel vid in- eller utpasseringen, tryck på telefonknappen på bommen så kopplas du till parkeringens kundtjänst. Om du har tappat ditt parkeringskort, var vänlig kontakta oss.


Weekendparkera från 99 kr/dygn när du förbokar!

Express utomhus

Terminalnära Från 99 kr/dygn (ordinarie pris 280 kr/dygn)
2 min till terminal
Erbjudandet gäller när du förbokar och parkerar under perioden 9 november - 17 december 2017. Gäller när du är bortrest 3 dygn (fredag-söndag) eller 4 dygn (torsdag-söndag eller fredag-måndag). Passa på att förboka din parkering nu, då det är ett begränsat antal parkeringsplatser. Boka senast dagen innan planerad infart.
Dölj karta

Express utomhus

Vår Expressparkering är en bekväm och prisvärd lösning för dig som vill parkera i direkt anslutning till terminal. Säkerheten är hög och vi har patrullerande bevakning. Förboka din parkering idag för garanterad plats.

Laddar parkeringar...

Hämta & lämna

Laddar parkeringar...
Dölj karta

Funktionsnedsättning

Parkeringsplatser för dig med funktionsnedsättning finns direkt utanför terminalen. För att parkera kostnadsfritt krävs förutom ditt giltiga parkeringstillstånd, som utfärdats av din kommun, även ett tillstånd från flygplatsen. Detta tillstånd får du när du visar upp ditt parkeringstillstånd i informationsdisken inne i terminalen. Tillståndet ska placeras väl synligt innanför framrutan på bilen.

Laddar parkeringar...

Elbil

För att ladda bilen krävs Typ 2-uttag. Om din bil inte har Typ 2-kontaktkabel måste du ha en adapter anpassad för att ladda bilen. Eluttagen på Bromma är 230 VAC och max ström är 16A.

Laddar parkeringar...

Avtalsparkering

Reser du ofta till och från Bromma Stockholm Airport finns fördelaktig avtalsparkering. Antalet abonnemangsparkeringar är begränsat.

Kontakt: parkeringsavtal.bromma@swedavia.se

Laddar parkeringar...
1
Så här förbokar du
Ange datum och tid för in- och utfart, samt eventuell kampanjkod. Systemet visar dig vilka områden och tjänster du kan välja mellan. Klicka på "mer info" för att få veta mer om området eller tjänsten.
2
Gå vidare till betalning
Gå vidare till betalning och ange dina person- och betaluppgifter. När du bokat får du en bokningsbekräftelse via mejl.
3
Spara vägbeskrivningen
Spara gärna ut karta och vägbeskrivning för att lättare hitta till din parkering.

Frågor och svar


Vanliga frågor

Hur långt innan planerad infart kan jag boka parkering?

Normalt cirka 12 månader, men det kan variera något beroende på hur vi lägger upp våra kampanjer.

 


Kan jag boka med kort varsel?
För de flesta parkeringarna gäller att bokning måste göras senast dagen innan avresa. Kortast tid är 4 timmar före infart under förutsättning att det finns platser kvar.

Måste jag komma exakt den tid som jag angett för parkeringen som jag bokat?
För att systemet ska kunna reservera en plats måste klockslag anges för både infart och utfart. Det går bra att köra in upp till 2 timmar före din bokade infart och 6 timmar in på din bokning. Det går även bra att köra ut upp till 3 timmar efter din bokade utfart utan extra kostnad.

Vad händer om jag parkerar för tidigt eller kör ut för sent?

Ordinarie taxa för berört område debiteras vid för tidig infart alternativt för sen utfart. Debiteringen sker vid utfart (se de tider som anges i ovanstående stycke).

Vid för tidig infart behöver incheckning göras manuellt. Tryck på hjälpknappen vid infarten och invänta assistans.


Kan jag förlänga en redan påbörjad bokning?

Nej, det kan man inte göra. Resterande belopp som överstiger den förbokade summan betalar man vid utfart.


Förbokning av parkering

Måste jag boka min parkering?

Nej, du kan köra hit och välja en parkeringsplats på ledigt område. Däremot är kampanjpriser och garanterad plats endast tillgängliga för de som bokar i förväg via webbsidan eller appen. Parkerar du utan en bokning betalar du ordinarie taxa för berört område.


När har parkeringsområdet öppet?
Våra parkeringar och kundtjänst håller öppet alla dagar, dygnet runt.

Hur vet jag om min bokning är genomförd?

En bokningsbekräftelse skickas till din angivna mejladress.


Kan jag avboka eller omboka min parkering?

Gratis avbokning kan ske upp till 24 timmar innan bokad ankomsttid. Ingen återbetalning sker för sen avbokning samt för outnyttjad parkeringstid.

Ombokning kan ske upp till 12 timmar innan bokad ankomsttid.


Betalning

Vilka kort kan jag betala med vid förbokning?

Du kan betala med American Express, Mastercard, Diners och Visa.


Hur betalar jag min förbokade parkering?

Du betalar i samband med att du bokar din parkering. Har du ett betalkort från Nordea måste du aktivera ditt 3D secure.


Hur betalar jag om jag inte har förbokat parkering?

När du inte har förbokat din parkering betalar du med betal- eller bensinkort vid in- och utfart. En kvittoknapp finns vid utfarten.

Gör så här:

  • Tryck för biljett vid infart och betala med betal- eller bensinkort vid utfart.
  • Tryck för biljett vid infart och betala med betal- eller bensinkort i betalautomat som finns inne i terminalen.

Infart och utfart

Vad gör jag när jag kommer till parkeringsplatsen?

Kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsområde, det vill säga det område som du bokat.

Kör fram mot bommen och invänta medan systemet läser av och identifierar ditt fordons registreringsnummer. Bokningen identifieras, en infartsbiljett produceras automatiskt och bommen går upp.

Tryck inte för biljett då din biljett produceras automatiskt efter att systemet identifierat fordonets registreringsnummer.

Skulle något inte fungera, vänligen tryck på knappen med telefonsymbol och invänta assistans. Vi är bemannade dygnet runt för att kunna stå till hands och hjälpa dig.


Vad gör jag om jag har bokat en parkering, men det lyser fullt vid infarten när jag kommer fram?
Om du bokat en plats har du alltid tillträde till den parkering du bokat. Även om parkeringsområdet är fullt för övriga parkerare.

Vad händer om jag parkerar på fel parkeringsområde?

Du debiteras då enligt ordinarie pris för det område du parkerat på. Var därför mycket noga med att kontrollera att du befinner dig på rätt parkeringsyta. Kontakta gärna kundtjänst via snabbtelefonen vid infarten för att få bekräftat att du har kommit till den parkering som du har bokat om det råder tvivel av någon anledning. Ange då namnet på det parkeringsområde som du har bokat plats på.


Bokningsuppgifter

Finns det momsuppgifter på min bokningsbekräftelse?

Uppgifter för bokföring och momsräkning finns på bokningsbekräftelsen. Saknar du bekräftelsen eller behöver mer information går det bra att kontakta kundtjänst på 010-109 68 00 eller parkering@swedavia.se.


Parkering för dig med funktionsnedsättning

Kan jag boka en plats avsedd för personer med funktionsnedsättning?

Nej, men personer som innehar parkeringstillstånd för rörelsehindrade ges alltid möjlighet att parkera nära terminalen.


Avtalsparkering

Var ligger avtalsparkeringen?

Avtalsparkeringen finns på utomhusparkeringen. Platserna är skyltade med "Förhyrd parkering". 


Vilken plats får jag?

Du parkerar på valfri ledig plats som är skyltat med Förhyrd parkering.


Hur identifierar jag mig?

Identifieringen sker via ett parkeringskort utställt av Bromma Stockholm Airport. Kortet gäller för en parkeringsplats, det är inte kopplat till ett och samma fordon.


Om det skulle vara något problem vid infarten till området eller borttappat kort?

Om det skulle uppstå fel vid in- eller utpasseringen, tryck på telefonknappen på bommen så kopplas du till parkeringens kundtjänst. Om du har tappat ditt parkeringskort, var vänlig kontakta oss.