Ryanair ökar trafiken från Malmö Airport

2012-01-31, kl. 14:02

Lågprisbolaget Ryanair erbjuder ytterligare nya destinationer från Malmö Airport, Edinburgh och Palma. Det innebär att Ryanairs sommarprogram 2012 innehåller nio destinationer från flygplatsen: Alicante, Barcelona Girona, Edinburgh, London, Malaga, Malta, Palma, Pisa och Wroclaw.

Edinburgh och Palma (Mallorca) är de nya destinationer som Ryanair meddelade på dagens presskonferens att de kommer att erbjuda Malmö Airports resenärer. Destinationerna kommer att trafikeras två gånger i veckan vardera, tisdagar och lördagar respektive torsdagar och söndagar. Linjen till Edinburg startar den 3:e april och linjen till Palma den 3:e maj.

- Under sommaren 2012 kommer Ryanair att erbjuda totalt nio reguljära utrikesdestinationer från Malmö, säger Brett Weihart, Aviation Business Director Swedavia. Totalt har Malmö Airport ett reguljärt utrikesutbud om 15 destinationer vilket innebär att Ryanair blir största bolag på den reguljära sidan. Vi är glada över Ryanairs utveckling och ser fram emot en sommar där våra resenärer kan välja mellan ett stort utbud av såväl reguljära som charterdestinationer.

- Ryanair är glada över att utöka antalet destinationer från Malmö Airport med ytterligare två linjer, till Edinburg och Palma (Mallorca), säger Elina Hakkarainen, nordisk försäljnings- och marknadschef på Ryanair. Nu i sommar kommer Ryanair att flyga till nio destinationer från flygplatsen och vi förväntar att ca 300 000 resenärer kommer att välja att flyga med oss. Det innebär upp till 300 arbetstillfällen inom turismnäringen för Skånes del.

För ytterligare information, kontakta:

Brett Weihart, Aviation Business Director, Swedavia, mobil: 0708-501 005

Elina Hakkarainen, försäljnings- och marknadsansvarig, Norden Ryanair,