På denna webbplats använder vi cookies
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
{{importantAnnouncements[0].HeadLine}}
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
Uppdaterad: {{importantAnnouncement.LastUpdated}}

Invigning av Self-service boarding gate på Landvetter

2018-02-12, kl. 14:50

Under måndagen invigdes Self-service boarding gate på Landvetter. Med de automatiska inpasseringsgrindarna får våra resenärer en ännu smidigare resa.

De nya inpasseringsgrindarna på Landvetter, som invigdes under måndagen, är en del av Swedavias Self-Servicekoncept för flexibla, och automatiserade lösningar som ska göra resandet från och till Swedavias flygplatser ännu effektivare.

Automatisering och digitalisering är något som står högt på Swedavias och flygbolagens agenda. Satsningen på Self-Service utgår från resenärens behov med fokus att skapa ett smidigare resande med bättre kontroll och samtidigt stärka helhetsupplevelse av Swedavias flygplatser. Self-Service bidrar också till att optimera terminalutrymmet, ge smidigare flöden och färre köer.

─ Detta är ett led i vårt innovationskoncept där vi testar och utvecklar metoder och tjänster som ska gynna våra resenärer. Effektivitet och smidiga flöden är bland det allra viktigaste för våra resenärer, särskilt för dem som reser ofta, därför ligger Self- Serviceprodukterna i linje med vad våra resenärer efterfrågar, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.