SAS börjar flyga till Umeå och Luleå från Landvetter

2014-10-07, kl. 14:52

Med start i december kommer SAS att börja flyga direkt mellan Göteborg Landvetter Airport och Umeå och Luleå. Inledningsvis handlar det om avgångar på söndagar.

- Vi är jätteglada att kunna erbjuda våra resenärer en direktlinje till dessa viktiga städer i norr i vinter! Och vi hoppas så klart på en fortsättning eftersom vi vet att direktlinjerna är betydelsefulla inte minst för vår besöks- och mötesindustri här i Västsverige, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör.

- Göteborgsregionen är en viktig marknad för oss och vi ser att det finns en bra efterfrågan på dessa direktlinjer. Vi kommer utvärdera denna satsning löpande och vår förhoppning är att vi kan fortsätta flygningarna även under våren, säger Henrik Edström, pressansvarig Sverige på SAS.

Avgångarna är förlagda på söndagar mellan den 7 december och 22 februari, med en extra avgång fredagen den 26 december. Flygplanet som kommer att trafikera sträckan är en Boeing 737.

Tidtabell gällande för söndagar i perioden 07 dec -14 – 08 feb -15 samt fredagen den 26 dec -14:

LLA GOT
GOT  UME
UME  GOT
GOT  LLA
13:50  15:35
16:05  17:30
18:00  19:30
20:00  21:40

Tidtabell gällande för söndagarna 15 Feb -15 och 22 Feb -15:

GOT  UME
UME  GOT