Victoria´s Secrets öppnar på Landvetter

2013-06-11, kl. 10:04

Den 27 juni öppnar det internationella underklädesföretaget Victoria's Secret sin butik i nya utrikes avgångshallen på Göteborg Landvetter Airport. Detta är Victoria’s Secrets andra butiksetablering på kort tid i Sverige och utbudet kommer att vara inriktat mot skönhetsprodukter och accessoarer.

Resenärerna på Landvetter kan nu shoppa legendariska Victoria’s Secret-produkter som parfymen Bombshell och vårens nya doft Sexy Little Things Heartbreaker.

Victoria´s Secret har funnits i 35 år och har runt 1 000 butiker världen över. Deras påkostade årliga modeshow ses av miljoner tittare och varumärket är välkänt tack vare att svenska supermodeller som Caroline Winberg, Elsa Hosk och Frida Gustavsson har gått deras visningar.

Butiken på Landvetter är Victoria´s Secrets andra butik i Sverige på kort tid. Den första öppnade på Stockholm Arlanda Airport i april och blev direkt en succé.

- Vi är stolta över att ett så spännande och globalt välkänt varumärke har valt att etablera sig hos oss. Det är ett bra bevis på att vår nya utrikes avgångshall håller hög internationell klass. Sedan är det extra roligt att det är våra resenärer på Landvetter som får exklusiv tillgång till Victoria´s Secrets utbud, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

Butiken kommer att erbjuda väskor, plånböcker, scarfs, ett urval av trosor i flertalet modeller med olika färger och tryck, parfymer och hudvårdsprodukter som body lotions, handkrämer och kroppssprayer från bästsäljande VS Fantasies-serien, samt resebetonade artiklar som passfodral och resväskor.