Ryanair återvänder till Malmö Airport

2017-02-02, kl. 11:41

I oktober 2017 börjar Ryanair flyga till Kraków och därmed är flygbolaget tillbaka på Malmö Airport. Resenärerna kommer att kunna välja bland tre avgångar i veckan till den polska staden som hör till en av de vackraste städerna i Europa.

I oktober 2017 börjar Ryanair flyga till Kraków och därmed är flygbolaget tillbaka på Malmö Airport. Resenärerna kommer att kunna välja bland tre avgångar i veckan till Polens näst största stad som hör till en av de vackraste städerna i Europa.

Ryanair gör en storsatsning på Kraków och öppnar 14 nya flyglinjer från den polska staden till olika destinationer i Europa. En av dem är Malmö Airport dit Ryanair kommer att flyga tre gånger i veckan.

- Vi är mycket glada över att få välkomna Ryanair tillbaka till Skåne och Malmö Airport. Den nya flyglinjen är ett bevis för att vår mycket positiva resenärsutveckling fortsätter efter rekordåret 2016. Detta är en flygplats med snabba och effektiva flöden och vi kan erbjuda våra utrikesresenärer en smidighet som är uppskattad och som sparar tid för resenärerna, säger Peter Weinhandl, flygplatschef på Malmö Airport.

Kraków anses höra till de vackraste städerna i världen och anses vara Polens kulturella huvudstad. Kraków erbjuder många historiska sevärdheter, ett hundratal kyrkor och fina konstsamlingar tillsammans med ett spännande matutbud och prisvärd shopping. Läs mer om staden här: https://www.swedavia.se/arlanda/destinationer/krakow/#gref

Biljettförsäljningen av den nya linjen mellan Kraków och Malmö Airport påbörjas inom de kommande veckorna via ryanair.com.