79 procent nöjda kunder

2013-05-07, kl. 10:15

Den senaste kundmätningen visar att 79 procent av Göteborg Landvetter Airports kunder är nöjda.

– Det är fantastiska nyheter och vi ska alla vara väldigt stolta. Vårt gemensamma arbete med värdskap
och bättre miljö i terminalen visar sig nu i fler nöjda resenärer, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

72 flygplatser i Europa deltar i kvalitetsmätningen, ASQ, som genomförs med resenärer på samma sätt över alla flygplatser och där individuella resultat ges på 36 frågor. Under det senaste året har stora investeringar gjorts för att höja standarden på flygplatsen och skapa en mer internationell atmosfär. Utrikes säkerhetskontroll har byggts om, 1000 kvadratmeter shopping och restauranger har lagts till, och en satsning på konst, lärande-miljöer och inredning har gjort att våra resenärer trivs bättre på flygplatsen.
Förbättringar på hårdvara är viktiga, men även ett stort fokus på mjukare värden såsom värdskap och service har gett högre resultat på frågor som handlar om bemötande.

– Nu måste vi hålla i vårt fina resultat och bli ännu bättre. Bagagehanteringen är till exempel ett område där vi måste snäppa upp oss och tillsammans förbättra, säger Charlotte Ljunggren.