På denna webbplats använder vi cookies
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
{{importantAnnouncements[0].HeadLine}}
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
Uppdaterad: {{importantAnnouncement.LastUpdated}}

Världens reklamplats på Göteborg Landvetter Airport

2014-05-26, kl. 08:44

Nu är den på plats! En av Västsveriges största och exklusiva reklamytor på Göteborg Landvetter Airport. 36 meter bred och 3 meter hög där analogt och digitalt material i kombination möter cirka 5 miljoner resenärer.

Reklamytan är placerad ovanför incheckningsdiskarna i den stora incheckningshallen på Landvetter. Två LED-skärmar på 6x3 meter omgärdas av tre analoga ytor på 8x3 för vepor.

- Med styrkan i att kunna kombinera statiskt material med rörlig bild kan man maximera sin impact av budskapet. Till exempel kan man bygga varumärke i det statiska materialet och följa konjunktur och trender i det digitala, säger Christer Skeppner, ansvarig för reklam på Swedavias flygplatser.

Första kunden på Landvetters största reklamplats blir Turkish Airlines.

Turkish Airlines är det flygbolag som flyger till flest länder i världen, och har blivit korat till Europas Bästa Flygbolag tre år i rad.
- Den nya reklamytan på Landvetter blir ett mycket bra sätt att marknadsföra sig på, framför allt med möjlighet att visa rörligt filmmateria, säger Mustafa Tanriverdi Turkish Airlines Göteborg.

- Vi har märkt att det finns ett stort intresse och ett tryck på platsen, säger Christer Skeppner. Vår styrka är att resenären vistas relativt länge i vår miljö. Kanske upp till 90 minuter totalt på flygplatsen.

För mer information:
Fredrik Olsson, kommunikationschef Göteborg Landvetter Airport, tel: 010-10 93 117