På denna webbplats använder vi cookies
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
{{importantAnnouncements[0].HeadLine}}
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
Uppdaterad: {{importantAnnouncement.LastUpdated}}

Kontakt

Kontakta oss för att få hjälp och svar på frågor om det mesta som rör flygplatsen och din resa. Vår kundtjänst har öppet dygnet runt, alla dagar i veckan, året om.

Kontakt

Telefon: 010-109 56 00
Fax: 010-109 56 09
E-post: info@ostersundairport.se

Adress

Åre Östersund Airport
832 96 Frösön

Koordinater

63°11'39.31"N  14°29'47.56"O

App för Åre Östersund Airport

Ladda ner Swedavias app för Åre Östersund Airport – den är gratis och innehåller massor av bra funktioner för dig som resenär.

 

Användarvillkor
Hantering av personuppgifter 

 

Vanliga frågor och svar


Bagage

Försenat/förlorat bagage

Fyll i en förlustanmälan hos ditt flygbolag. När ditt bagage anlänt kontaktar flygbolaget dig och bestämmer tid för utkörning. Du kan följa ditt bagage med hjälp av ditt tiosiffriga referensnummer. Vänligen kontakta ditt flygbolag/researrangör eller respektive marktjänstbolag då de tar hand om förlorat bagage.


Mått och vikt på bagage? Vad kostar övervikt?

Kontakta ditt flygbolag eller din researrangör. Vikt, mått och pris för övervikt varierar mellan olika flygbolag, destinationer och biljettklasser.


Regler för utförsel av varor

Vilka regler gäller för utförsel av varor?

För utförsel av varor från Sverige till ett icke EU-land, kontakta respektive lands ambassad eller konsulat för mer information. För utförsel av varor från Sverige till ett annat EU-land, kontakta Tullverket.


Resa med djur

Får man ha med sig djur i terminalerna?

I terminalerna får endast ledarhundar och djur med resedokument vistas. Det senare avser djur som ska resa med flyg till eller från flygplatsen. Hundar i polisens eller tullens tjänst är också tillåtna.


Vilka regler gäller för införsel av djur?

Frågor kring in- och utförsel av djur hanteras av Jordbruksverket.


Vad gäller när man skall resa med djur?

Kontakta ditt flygbolag eller din researrangör för att höra vad som gäller för just din resa.


Reklamationer

Vart vänder jag mig med reklamationer?

Om du vill reklamera något som rör din resa eller skadat bagage, vänd dig till ditt flygbolag eller din researrangör.


Flyginformation

Var hittar jag avgångs- och ankomsttiden för mitt flyg?

Informationen bör finnas i dina resehandlingar. Vid frågor kontakta i första hand ditt flygbolag eller din researrangör.


Öppettider

Är butiker öppna tidigt på morgonen?

Ja, butikerna efter säkerhetskontrollen öppnar alltid en timme före första avgång och stänger i samband med sista avgång.


Allmänna frågor

Hur får jag intyg till försäkringsbolaget om försenat flyg?

Det utfärdas av ditt flygbolag eller din researrangör.


Vad är det för skillnad på bokningsbekräftelse och e-biljetter / e-tickets?

Bokningsbekräftelse är det dokument som skickas till dig när en bokning har gjorts. Det är inte alltid detsamma som biljett- eller resedokument. E-biljett/e-ticket (elektronisk biljett) kan ibland vara samma som bokningsbekräftelse men oftast är det ett separat dokument där biljettnummer, namn på samtliga resenärer samt resplan framgår.


Kan man låna barnvagnspåsar på flygplatsen?

Nej, barnvagnspåsar kan man inte låna men går oftast att köpa i incheckningen för en mindre summa. Den håller oftast både på ut- och hemresan.


Var får man röka på flygplatsen?

Alla Swedavias flygplatser är rökfria och rökning är endast tillåten i särskilda rökrum.