På denna webbplats använder vi cookies
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
{{importantAnnouncements[0].HeadLine}}
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
Uppdaterad: {{importantAnnouncement.LastUpdated}}

Kommunikationspris till Swedavia

2018-03-08, kl. 07:00

Swedavia tog hem priset för företag inom transport när Digital PR Awards avgjordes i veckan. Priset är en vidareutveckling av det tidigare priset Årets Nyhetsrum och delas ut av Mynewsdesk.

Årets tävling var tuffare än någonsin. Den nyintroducerade datakomponenten innebar att de nominerade inte bara behövde vara kreativa i sin kommunikation utan även var tvungna att visa på tydliga resultat i sitt PR-arbete. Totalt skickades nästan 150 bidrag in till tävlingen och 30 företag blev nominerade.

För att kvalitetssäkra alla företag som anmält sig så gick en jury igenom samtliga bidrag. En vinnare utsågs efter att en expertpanel gick igenom de nominerade. De fokuserade på olika specialområden för att säkerställa att det vinnande företaget har ett bra helhetsgrepp på sitt PR-arbete. Huvudjuryn bestod av; Anders Sverke, Marknadskommunikatör på Saint-Gobain Abrasives, Hanaw Rashid, Digital strateg på The Amazing Society, Mattias Malmström, VD på Mynewsdesk och Rosalin Gustafsson, Programansvarig PR på Berghs School of Communication.

Motiveringen till vinsten lyder: ”Swedavia har efter några års målmedvetet arbete tagit ytterligare ett kliv under 2017 och tillhör de företag som – enligt data – lyckats bäst med sin digitala PR. Högt nyhetsvärde och tydliga vinklingar ligger bakom framgången.”

För mer information, kontakta Swedavias pressjour på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se