På denna webbplats använder vi cookies
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
{{importantAnnouncements[0].HeadLine}}
{{importantAnnouncement.HeadLine}}
Uppdaterad: {{importantAnnouncement.LastUpdated}}

Michael Persson Gripkow ny marknadsdirektör på Swedavia

2011-08-12, kl. 09:00

Michael Persson Gripkow blir ny marknadsdirektör vid Swedavia. I sin nya roll ansvarar Michael för såväl marknadskommunikation som analys samt marknadsutveckling vid samtliga Swedavias flygplatser. Utmaningen består främst i att säkerställa en hög tillgänglighet till och från Sverige samt stärka flygets konkurrenskraft.

Swedavia har tillsatt tjänsten som marknadsdirektör med Michael Persson Gripkow. Michael kommer till Swedavia från tjänsten som marknads-kommunikationschef vid Visit Sweden. Som sådan är han väl insatt i flygets betydelse för tillgängligheten till Sverige samt hur destinationsutveckling och marknadsföring kan utvecklas på kort och lång sikt.

- Det internationella intresset för Sverige är rekordstort. Vi ska vässa vårt erbjudande ytterligare och attrahera fler direktförbindelser så att fler kan besöka oss samtidigt som vårt näringsliv får bättre förbindelser gentemot omvärlden, säger Michael Persson Gripkow.

Michael har en lång bakgrund inom strategisk marknadsföring, försäljning, produkt- och affärsutveckling samt varumärkesstrategi. Han har tidigare arbetat internationellt i ledande positioner för flera av våra mest kända svenska varumärken såsom SAS, Absolut Vodka och Volvo.

- Stockholm Arlanda Airport är den flygplats i Norden som växer allra snabbast i antalet resenärer. Genom att utveckla fler destinationer och underlätta för såväl våra kunder som för resenärerna är vi övertygade om att den positiva utvecklingen kan fortsätta, meddelar Michael Persson Gripkow.

Michael Persson Gripkow tillträdde sin nya tjänst den 7 augusti och ska ingå i Swedavias koncernledning.