Gå till innehåll

Ny chatt ger svar på frågor om flygresor

2016-01-26, kl. 08:30

Nu startar Swedavia sin nya chattfunktion. Resenärerna kan från vilken dator eller smartphone som helst trycka på chattfunktionen på Swedavias eller de tio flygplatsernas hemsidor och få omedelbart svar. – Via chatten kan vi snabbt guida och hjälpa resenärerna, säger Therese Wilson, chef för Swedavias kundtjänst.

Hur långt före avgång måste jag vara på flygplatsen?
När stänger incheckningen?
Vad får man ta med i sitt handbagage?
När slutar det att snöa?

Det är några av de vanligaste frågorna som Swedavias kundtjänst får från flygresenärer. Nu blir det både smidigare och lättare att få kontakt och snabbt svar.

Nu startar Swedavia sin nya chattfunktion. Resenärerna kan från vilken dator eller smartphone som helst trycka på chattfunktionen på Swedavias eller de tio flygplatsernas hemsidor och få omedelbart svar.

– Vi vet att våra kunder ofta är inne på hemsidorna och letar efter information om sin flygning. Med hjälp av chatten kan vi snabbt guida och hjälpa resenärerna, säger Therese Wilson, chef för Swedavias kundtjänst.

Chattfunktionen kommer i ett första steg att vara öppen från klockan 07.00 till 19.00 sju dagar i veckan. Därmed täcker Swedavias kundtjänst in tidsspannet för merparten av flygningarna i Sverige.

– Resenärerna kan i lugn och ro sitta hemma och ställa sina frågor till oss. När vi blivit lite varma i kläderna så kan varje person på vår kundtjänst chatta med upp till tio personer var samtidigt, säger Therese Wilson.

Knappen ”Chatta med oss” syns nere till höger på Swedavias och de tio flygplatsernas hemsidor. Det är enkelt att klicka på knappen och sedan skriva in sin aktuella fråga i dialogrutan. Swedavia bygger nu upp en kunskapsbank med svar på de allra vanligaste frågorna så att kunden får upp svaret omedelbart.

– För oss är det viktigt att finnas där våra kunder är. Nu tar vi ytterligare ett servicesteg genom att lägga till denna kanal, säger Therese Wilson.

För mera information, kontakta Swedavia pressjour, 010-10 90 100