Gå till innehåll

Swedavia förlänger avtalet med JCDecaux om flygplatsreklam

2010-11-16, kl. 13:00

Swedavia förlänger det befintliga avtalet med JCDecaux Sverige AB gällande flygplatsreklam på Stockholm Arlanda Airport och Stockholm Bromma Airport i ett år. Diskussionerna om nya reklamkoncept på flygplatserna kommer att fortsätta under våren.

– Vi vill fortsätta att utveckla flygplatsreklamen på Arlanda och Bromma för att ge reklamköparna ännu bättre varumärkesexponering. Förlängningen ger oss båda möjligheten att utveckla idéer och tankar om morgondagens reklamlösningar i moderna flygplatsmiljöer, säger Thomas Cassel, kommersiell chef på Stockholm Arlanda Airport.

Både Arlanda- och Bromma flygplats har det senaste halvåret visat tvåsiffrig procentuell tillväxt av resenärer vilket ytterligare ökat kontaktytorna mellan reklamköparna och flygplatsernas resenärer.

– Både reklammarknaden och flygplatsverksamheten befinner sig i ständig förändring. Reklamkundernas krav på kvalitet och flexibilitet ökar samtidigt som ny teknik skapar nya möjligheter att utveckla reklamaffären till gagn för alla parter, säger Magnus Heljeberg, VD JCDecaux.

– Flygplatsmiljön är en attraktiv miljö för innovativa reklamlösningar med höga krav på design och kvalitet. Detta gäller både inomhus och utomhus och omfattar såväl reklam- som eventytor. Med högklassiga reklamlösningar kan försäljningsvolymen för reklam på flygplatser säkras på en långsiktigt hög nivå, vilket leder till fördelar för alla resenärer, avslutar Magnus Heljeberg, VD JCDecaux.

Förlängningen gäller från och med den 1 januari 2011 till den 31 december 2011.


För mer information:
Swedavia, Thomas Cassel, kommersiell chef på Stockholm Arlanda, 08-797 62 50
JCDecaux, Magnus Heljeberg VD, 08-474 83 01