Tomorro är Swedavias nya reklambyrå
2016-06-20, kl. 14:19
Swedavias upphandling av ny reklambyrå är nu klar. Den nya reklambyråpartnern blir Stockholmsbaserade Tomorro och deras uppdrag blir främst att stötta Swedavia inom de tre största affärsområdena Aviation Business, Real Estate och den kommersiella affären med fokus på retail, mat & dryck samt parkering.
Swedavias upphandling av ny reklambyrå är nu klar. Den nya reklambyråpartnern blir Stockholmsbaserade Tomorro och deras uppdrag blir främst att stötta Swedavia inom de tre största affärsområdena Aviation Business, Real Estate och den kommersiella affären med fokus på retail, mat & dryck samt parkering.
- Nu går vi från en bredare positionering av våra varumärken till ett tydligt fokus på taktisk försäljningskommunikation för att stötta vår kommersiella affär. Vi är i behov av en snabbfotad och flexibel mindre byrå som samtidigt har en bred kompetens då våra tio flygplatser har en stor variation i både storlek och utbud, säger Linda Sjödin, marknad- och kommunikationsdirektör på Swedavia.
- Med vår expertis inom just kommersiella upplevelser såsom handel, mat och alla andra typer av varumärken som har stora konsumentflöden och köpkraft som bränsle kände vi direkt att vi är rätt partner för Swedavia, säger Pamela Nyman, kundansvarig på Tomorro.
Det nya avtalet träder i kraft omgående och löper under 1 år, med chans till förlängning 1 år i taget (max 5 år). Värdet av affären är cirka 4 miljoner kronor per år.