Gå till innehåll

​Designmedvetna föräldrar får egen pop-up butik på Arlanda

2018-10-02, kl. 11:10

Det svenska varumärket Elodie Details är välkänt bland småbarnsföräldrar och uppskattat för sin moderna syn på design av babyprodukter. Ofta blandas aktuella heminredningstrender in i formgivningen. Elodie Details har återförsäljare i fler än 30 länder världen över, och när man nu öppnar en första konceptualiserad pop-up butik blir det i Terminal 5 på Stockholm Arlanda Airport.


Elodie Details ambition är att göra vardagen lite vackrare för småbarnsföräldrar, och att förvandla bebislivets alla små oumbärliga bruksföremål till snygga accessoarer. Sedan starten i Stockholm 2005 har Elodie Details vuxit från ett hobbyprojekt med designade napphållare till ett internationellt välkänt varumärke med brett produktsortiment och täta kollektionslanseringar.

- Vi är glada att Elodie Details väljer att öppna sin första pop-up butik här på Arlanda och att våra resenärer får uppleva deras produktkoncept som en helhet. Det blir ett spännande nytillskott för alla barnfamiljer som reser till och från flygplatsen, säger Jessica Ståhl, affärsområdeschef för retail, food & beverage och reklam på Swedavia.

- Jag har svårt att föreställa mig ett bättre koncept för en flygplatsbutik än innovativa och trendigt designade barn- och babyprodukter med högt presentvärde. Vår ambition är att erbjuda internationella resenärer en perfekt överraskning för familjen vid hemkomsten. Exklusiva bruksföremål med en tydlig skandinavisk designprägel. Vi är väldigt entusiastiska över den här möjligheten att attrahera nya fans från världens alla hörn, säger Pontus Lesse, vd Elodie Details.

För mer information, kontakta Swedavias pressjour på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se