VIP-service – ett bekvämare sätt att resa
Vill du fira en speciell händelse, få en upplevelse utöver det vanliga och ett bekvämare sätt att resa − boka VIP-service på Stockholm Arlanda Airport.
Koppla av i ett VIP-rum med dryck och snacks och låt Airport VIP-Service ta hand om allt det praktiska som till exempel incheckning och bagageinlämning. En erfaren koordinator bevakar resan och kör dig sedan till planet när det är dags för ombordstigning. Kan resan starta på ett bättre sätt?
Våra VIP-rum är ritade och framtagna av arkitektkontoret Tengbom. Här dominerar materialet trä med ett exklusivt urval möbler och accessoarer där majoriteten har nordiskt ursprung.
Boka VIP-service på Stockholm Arlanda Airport
1. Fyll i PDF
För att boka VIP-service behöver du fylla i ett formulär, som du hittar i pdf-format här.
2. Gör bokningsförfrågan
Mejla din bokningsförfrågan med ifyllt formulär till vipservice@swedavia.se.
3. Återkoppling
Bokningen är bemannad vardagar 08.00-16.30. Vi återkommer med svar på din förfrågan så snart som möjligt.
Vid avresa
Få en bekväm och smidig start på resan
VIP-entrén ligger separat från terminalerna och för dig som anländer med bil finns det möjlighet att köra ända fram till dörren. Du som anländer med egen bil har dessutom möjlighet att boka förmånlig parkering i förväg. En VIP-koordinator möter dig och dina gäster i anslutning till VIP-entrén
Du och dina gäster får tillgång till Airport VIP Service egen, separata säkerhetskontroll vid VIP-entrén. En VIP-koordinator tar hand om ert bagage, resedokument och incheckning. Observera att varje gäst ansvarar för att inneha giltiga resehandlingar såsom pass, visum, hälsodeklarationer eller dylikt som krävs av respektive flygbolag och slutdestination.
En VIP-koordinator bevakar din och din gästs resa och när det är dags att gå ombord blir ni körda till planet.


Koppla av eller arbeta i ett av våra VIP-rum tills det är dags för avresa
Medan vi tar hand om alla praktiska detaljer inför den fortsatta resan har ni möjlighet att koppla av eller arbeta i ett av våra VIP-rum. En timmes vistelse i ett VIP-rum ingår i priset.
I VIP-service ingår ett härligt glas champagne, alkoholfria drycker, kaffe, te, snacks och frukt. Förutom den lättare form av förtäring som redan ingår, går det bra att beställa ytterligare mat och dryck. Förboka senast 24 timmar innan ni kommer till oss. Se vårt utbud här.
Ni har fri tillgång till wifi och i våra badrum finns exklusiva skönhetsprodukter för den som önskar.
Vid ankomst
Få ett lugnt avslut på resan
Vi möter dig och ditt resesällskap direkt vid gaten när ni kliver av planet. Inom några minuter sitter ni bekvämt i ett VIP-rum, medan pass- och tullformaliteter tas hand om. Ert bagage hämtas upp och transporteras till VIP-rummet. När du och ditt sällskap känner er redo körs den bil som du har beställt i förväg fram till entrén.
I VIP-service ingår lättare form av tilltugg, men det går också bra att beställa ytterligare mat och dryck. Förboka senast 24 timmar innan ni kommer till oss. Se vårt utbud här.
Det finns även möjlighet att tillsammans med en av våra VIP-koordinatorer möta dina gäster direkt vid gate. Tillsammans kopplar ni av i något av våra VIP-rum medan vi tar hand om alla praktiska detaljer. Vill ni stanna kvar för att hålla ett möte eller fira något särskilt ordnas ett rum till er.


Vid flera resor på ett år
Vi har smidiga klippkort för dig som reser ofta och önskar VIP-service
Vi erbjuder klippkort för dig som reser ensam, med vänner/familj eller som önskar bjuda en kollega på VIP-service.
Kontakta oss på bokningen för mer information och prisuppgifter.
Telefon: 010-109 12 00
E-post: vipservice@swedavia.se
Priser för VIP-service
|
SEK, exkl moms |
SEK, inkl |
Grundpris 1 passagerare |
4 200,00 |
5 250,00 |
Per tillkommande passagerare |
1 100,00 |
1 375,00 |
Per tillkommande barn 2–12 år |
600,00 |
750,00 |
Transit 1–3 passagerare (för tillkommande se ovan) |
7 400,00 |
9 250,00 |
Mötande >3 personer |
300,00 |
375,00 |
Kontakta VIP-service
Kontaktuppgifter
Telefon: 010-109 12 00
Fax: 010-109 12 05
E-post: vipservice@swedavia.se
Öppettider
Måndag-söndag: 06.00-21.00
Helgdagar: varierande
Telefontid för bokning och frågor
Måndag–fredag: 08.00–16.30
Vid brådskande ärenden utanför bokningens öppettider når du vår drift (06.00-21.00) genom att välja #2.
Hantering av personuppgifter
Här hittar du information om hur vi hanterar personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig är Swedavia. Om du vill ha mer information om hur dina uppgifter behandlas eller om du önskar rättelse eller ändra dina uppgifter är du välkommen att kontakta Swedavia på mejl: personuppgifter@swedavia.se