Direktflyg från Stockholm till Beirut med Germania Airline

2016-06-07, kl. 10:29

Med start på svenska nationaldagen började det Berlinbaserade flygbolaget Germania Airline flyga mellan Stockholm Arlanda Airport och Beiruts Rafic Hariri International Airport. Två gånger i veckan kommer resenärerna att kunna flyga nonstop till det östra Medelhavsområdets fashionabla huvudstad.

Med start på svenska nationaldagen började det Berlinbaserade flygbolaget Germania Airline flyga mellan Stockholm Arlanda Airport och Beiruts Rafic Hariri International Airport. Två gånger i veckan kommer resenärerna att kunna flyga nonstop till det östra Medelhavsområdets huvudstad.

- Vi är glada över att Germania Airline startar linjen till Beirut från Stockholm. Det är tydligt att vi har en stark efterfrågan på flygresor till Libanon, som man tidigare inte kunde flyga direkt till från Stockholm. Det är också väldigt positivt att Germania Airline etablerar ytterligare en linje från Arlanda, där antalet internationella resenärer ökade med nära nio procent det första kvartalet i år, säger Elizabeth Axtelius, Aviation Director på Swedavia.

- Vi är mycket nöjda med den starka efterfrågan på resor till Beirut från Stockholm och att vi nu kan erbjuda en direktlinje mellan de två huvudstäderna. Vårt flygerbjudande till Beirut vänder sig till både privat- och affärsresenärer, liksom alla de som besöker vänner och släktingar i Libanon, säger Karsten Balke, VD på Germania Airline.

Avgångarna kommer att ske på måndagar och torsdagar varje vecka. Bokningar sker via www.flygermania.com eller resebyrå.