Lyxlyft för shoppingen på Arlanda - Storsatsar på fler nya butiker

2013-11-07, kl. 11:15

Stockholm Arlanda Airport, som under året gjort omfattande renoveringar och öppnat nya butiker som Victoria’s Secret, gör nu ytterligare ett rejält ”lyxlyft” i shoppingutbudet genom att öppna fler nya butiker i Terminal 5. Det nya tillskottet är ett stort butiksområde med varumärken som Samsung och Lexington, ytor för wellness-produkter, en vinbutik och ett handplockat urval av exklusiva parfymer.

Resenärerna kommer från och med mitten av december att kunna shoppa bland annat inredning och kläder från New England-inspirerade livsstilsmärket Lexington, som har 100 kvadratmeter yta. Samsung erbjuder smartphones, tablets, kameror, datorer och mobiltillbehör. I parfymdelen finns ett kvalificerat utbud av sällsynta nischdofter från exklusiva varumärken som Xerjoff, l’Artisan Parfumeur, Penhaligon’s, Rallet, Tiziana Terenzi, Bond N°9 och The Different Company.

Vi har under de senaste åren arbetat intensivt med att höja Arlanda som shoppingdestination för att möta det ändrade beteendet hos våra resenärer. Victoria’s Secret-butiken är en stor succé och nu satsar vi vidare och adderar andra välkända varumärken som Lexington, Samsung och en specialbutik för exklusiva parfymer, säger Roel Huinink, vd för ASDC, Arlanda Schiphol Development Company, som utvecklar butiker, restauranger och kommersiell service på Arlanda.

Området där de nya varumärkena inryms är cirka 650 kvm stort och ligger vid gateområde 1-10 i Terminal 5. Det nya butikskonceptet för premiumparfymer är en del i Arlandas och Nuance storsatsning på parfym och kosmetika och syftar till att engagera, underhålla och inspirera resenären.

Marknaden för exklusiva dofter växer snabbt och vårt nya butikskoncept ”Haute Parfumerie” är utformat för att erbjuda resenärerna det bästa inom premiumparfym. Här får den medvetne kunden tillgång till nischade varumärken som Xerjoff, l’Artisan Parfumeur, Penhaligon’s, Rallet, Tiziana Terenzi, Bond N°9, The Different Company – allt i en elegant, lugn miljö där vår personal erbjuder gedigen kunskap om dofter och förstklassig service, säger Joakim Hörnfeldt, General Manager, The Nuance Group Sweden.