Premiär för ny flyglinje mellan Arlanda och Istanbul

2016-03-16, kl. 12:53

​Det turkiska flygbolaget Atlasglobal Airlines inviger idag linjen mellan Stockholm Arlanda Airport och Istanbul Atatürk Airport. Den nya linjen till Turkiets största stad ger också möjligheter att enkelt transferera till fler av flygbolagets destinationer runt om i landet. Med ombord på planet finns kockar som tillreder rätter från såväl det turkiska som internationella köket.

Avgångarna mellan Arlanda och Istanbul Atatürk Airport sker dagligen och flygningens längd är 3 timmar och 30 minuter. Genom den nya flyglinjen till navet Istanbul blir det också enkelt för resenärerna att resa vidare till andra slutdestinationer i Atlasglobal Airlines utbud såsom Trabzon, Izmir, Adana, Antalya, Kayseri och Gaziantep.

- Vi har haft en stadig uppgång i flygtrafiken till Turkiet under de senaste fem åren i kombination med ett ökat utbud. Under den här tidsperioden har trafiken mellan Turkiet och Sverige dubblerats. Vi välkomnar därför Atlasglobal Airlines satsning på Stockholm som nu ger fler svenskar möjligheter att flyga direkt till Istanbul, säger Kjell-Åke Westin, flygplatsdirektör på Stockholm Arlanda Airport.

Med Atlasglobal Airlines ”Flying Chefs” kommer resenärerna även att erbjudas mat från både det turkiska och lokala köket som tillreds på plats ombord. Resenärerna kommer att erbjudas både Economy- och Business Class och biljetter kan enkelt bokas via www.atlasglb.com.