Tre av Sveriges hetaste varumärken öppnar butik på Arlanda

2019-12-12, kl. 14:51

CDLP, Urbanista och Chimi Eyewear, tre av Sveriges mest hypade livsstilsvarumärken öppnar en gemensam butik på Stockholm Arlanda Airport. Det är Swedavia i samarbete med retailbyrån Slash.ten som lanserar det nya butikskonceptet som öppnar i Terminal 5 idag den 12 december.

Bild på hörlurar och solglasögon i den nyöppnade butiken på Arlanda

Dagens och morgondagens resenärer efterfrågar unika produkter, presenter och upplevelser där olika delar samverkar för en modern och variationsrik upplevelse. Detta butikskoncept är en del av framtidens flygplats vad gäller utbud, service och hållbarhet.

Butiken kommer erbjuda ett flygplatsanpassat utbud med en ny generation premiumunderkläder och badbyxor för män från CDLP. Urbanista erbjuder hörlurar med bästa ljudkomfort och stilren design samt solglasögon från Chimi Eyewear med hög kvalitet och trendig look till rimligt pris.

– Den här gemensamma satsningen är ett fantastiskt, nytt och spännande sätt att driva fysisk butik på som både har hög kund- och varumärkesnytta. Vi är övertygade om att vi kommer få se många liknande samarbeten inom den fysiska retail-världen framöver. Att vi dessutom är först ut med det här konceptet på Arlanda känns extra kul, säger Anton Granlund på Slash.ten.