​SAS satsar på nya linjer från Stockholm Arlanda Airport

2016-10-11, kl. 13:15

SAS ökar sin satsning på Stockholm Arlanda Airport och öppnar nu fem nya linjer till europeiska destinationer till sommaren 2017. München och Krakow är de två destinationer som SAS börjar flyga till året runt. Dessutom öppnar SAS sommartrafik till den portugisiska huvudstaden Lissabon, Shannon på irländska västkusten samt Kosovos huvudstad Pristina.

SAS fortsätter att växa på Stockholm Arlanda Airport och öppnar fem nya linjer till europeiska destinationer inför sommaren 2017. Två av destinationerna, München och Krakow, får trafik året runt. Dessutom öppnar SAS sommartrafik till den portugisiska huvudstaden Lissabon, Shannon på irländska västkusten samt Kosovos huvudstad Pristina.

- Vi är mycket glada över att SAS fortsätter att satsa på Sverige och Arlanda med såväl helårs-, säsong- och inrikeslinjer mellan flera av våra flygplatser. Det svarar väl mot den efterfrågan som finns i marknaden hos både affärs- och privatresenärer, säger Elizabeth Axtelius, direktör för Aviation Business på Swedavia.

Utöver de fem nya linjerna från Arlanda ökar SAS även antalet avgångar såväl utrikes som inrikes. Från Arlanda och Göteborg Landvetter kommer det att blir fler avgångar till Barcelona, Malaga och Palma. Samtidigt ökar även inrikestrafiken med fler avgångar från Stockholm till både Göteborg Landvetter och Malmö Airport.

SAS sommarprogram träder i kraft i mars 2017.

Helårstrafik
Stockholm-München: första avgången 26 mars, alla dagar utom fredag
Stockholm-Krakow: första avgången 26 mars, avgång torsdag och söndag

Sommartrafik