Gå till innehåll

Funktionsnedsättning

På Stockholm Arlanda Airport finns ett flertal markerade parkeringsplatser för dig med funktionsnedsättning.

Behöver du assistans från parkeringshuset till terminalen kan du kontakta oss via våra Help points. De finns belägna på samma våningsplan där parkering för funktionsnedsatta finns. Våra help points är utmärkta med följande symboler:

 

Så här parkerar du:

  1. Tryck på hjälpknappen vid infartsbommen och registrera ditt parkeringstillstånd hos Contact Center Parkering.

  2. Ta därefter biljett vid infartsbommen och parkera på valfri eller markerad plats avsedd för parkering för dig med funktionsnedsättning.

  3. Före utfart, ring via telefonknappen för att få hjälp med betalning. Använd ej biljetten. Uppge vilket registreringnummer du anmält vid infarten. Observera att betalning enbart kan göras med kort.

Mastercard Visa American express
Swedavia Parkering
Närmast ditt flyg

Kundtjänsten för Arlandas parkeringar är öppen dygnet runt, året om. Här får du svar på dina parkeringsfrågor via mejl, telefon eller chatt, till exempel vägbeskrivningar och prisuppgifter. De hjälper också till med guidning av webbokningar, men utför inte själva bokningen åt dig.

Välkommen att kontakta oss!

Telefon: 010-109 68 05

E-post: parkering@swedavia.se