Bildelningstjänsten car2go nu tillgänglig på Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport

2015-02-04, kl. 13:00

Swedavia inleder ett samarbete med bildelningstjänsten car2go. Det innebär att tio bilar placeras ut på Stockholm Arlanda Airport respektive Bromma Stockholm Airport. Resenärerna kan enkelt transportera sig mellan innerstaden och flyget till ett konkurrenskraftigt pris. Samtidigt ökar car2go antalet bilar i Stockholm från 100 till 250.

Swedavia inleder ett samarbete med bildelningstjänsten car2go. Det innebär att tio bilar placeras ut på vardera Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport.

Swedavias resenärer kan enkelt transportera sig mellan innerstaden och flyget till ett konkurrenskraftigt pris. Samtidigt ökar car2go antalet bilar i Stockholm från 100 till 250.

car2go är en bildelningstjänst utan fasta hyrstationer. Tjänsten ger användaren möjligheten att transportera sig från punkt a till b, utan att behöva tänka på att lämna tillbaka bilen vid en fast station.

- Vi är glada över att car2go vill etablera sig på våra flygplatser. Det innebär att vi kan erbjuda våra kunder på Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport ett smidigt och prisvärt alternativ att ta sig till och från flygplatsen, säger Birgitta Moreillon, produktansvarig för flygplatsparkeringar på Swedavia.

- Vi har sett ett stort intresse sedan vår smyglansering i Stockholm för drygt två månader sedan. Vi är därför glada över att nu även kunna erbjuda våra användare en full flotta om 250 bilar samt möjligheten att åka till och från flygplatsen. Vår ambition är att detta även får inkommande resenärer från andra delar av Sverige att upptäcka fördelen med tjänsten, säger Peter Ahlgren, location manager för car2go Sverige.

Nyheten innebär att Swedavias car2go-användare kan plocka upp närmaste bil på någon av Stockholms gator, åka ut till flygplatsen, och sedan lämna bilen där.Omvänt går det även att plocka upp en bil på flygplatsen och sedan åka till valfri adress inom car2gos 40 kvadratkilometer stora verksamhetsområde.

Användaren möter inga fasta avgifter utan betalar endast när bilarna används. Användaren lokaliserar bilarna antingen direkt på gatan eller via en smartphoneapp, och kan vid avslutad hyra parkera bilen på valfri offentlig parkeringsplats inom car2gos verksamhetsområde. Utöver Stockholm har car2go idag över en miljon kunder och verksamhet i 29 städer i Europa och Nordamerika.

För mer information, vänligen kontakta:

car2go Sverige: Erik Granström 076-546 12 15 el. Swedavia Press: 010-10 90 100