Fyra direktlinjer till nya sommardestinationer från Arlanda med SAS

2018-10-09, kl. 08:40

SAS fortsätter att expandera på Stockholm Arlanda Airport och öppnar till sommaren 2019 fyra nya linjer till europeiska destinationer, Catania, Marseille, Napoli och Reykjavik. Sommarprogrammet startar den 31 mars 2019.

– Vi välkomnar SAS fortsatta satsning på Arlanda. Det är glädjande att SAS inför kommande sommarsäsong öppnar fyra nya direktlinjer inom Europa. Det underlättar även för inkommande besökare att ta del av vad Stockholm har att erbjuda, säger Elizabeth Axtelius, flygmarknadsdirektör på Swedavia.

Till sommaren 2019 erbjuder SAS ett antal nya direktlinjer och destinationer samt ökar turtätheten till några av de mest populära resmålen. Från Arlanda är det Catania på Sicilien, Marseille, Neapel och Reykjavik som är nyheterna.

– Jag är glad att vi nästa sommar kan erbjuda en rad nya destinationer och att vi nu ökar närvaron på några av skandinavernas mest populära destinationer. Vi vill att fler ska resa med oss och upptäcka världen, men till ett mindre klimatavtryck. Därför arbetar SAS med att skapa ett hållbart resande, i form av olika satsningar som biobränsle, nya flyg med lägre bränsleförbrukning och utsläpp samt exempelvis genom att minska matsvinnet och plast ombord, säger Rickard Gustafson, vd, SAS.

Trafikstart för SAS sommarprogram 2019 inleds gradvis från 31 mars 2019. Biljetter finns bokningsbara från 9 oktober 2018.

För mer information, kontakta Swedavias pressjour på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se