Invigning av Air Arabia Maroc mellan Agadir och Stockholm

2017-10-03, kl. 20:59

Nu får fler svenska resenärer ytterligare ett lågkostnadsalternativ att välja på bland Stockholm Arlanda Airport’s destinationsutbud. Air Arabia Maroc hälsades välkomna till Arlanda under tisdagskvällen. Med bandklippning är den nya direktlinjen mellan Agadir i södra Marocko och Stockholm nu invigd.

- Vi välkomnar Air Arabia Maroc som blir det femte nya lågkostnadsbolaget på Arlanda inom ett år. Nu kan ännu fler svenska resenärer resa smidigt till Agadir som är en destination vi tror kommer stiga snabbt i popularitet när den nya linjen gör det möjligt för ännu fler att flyga direkt, säger Elizabeth Axtelius, flygmarknadsdirektör på Swedavia.

Den nya basen i Agadir är ett samarbete mellan Air Arabia Maroc och Moroccan National Tourist Office för att kunna erbjuda fler resenärer möjligheten att flyga direkt till den populära semesterstaden.

- Vi är glada över att lansera en ny bas i Agadir och vi är övertygade om våra nya direktlinjer kommer att möta behoven ytterligare hos våra passagerare. Sedan starten har målet varit att stötta turismsektorn i Marocko och bidra till dess positiva utveckling, säger Adel Al Ali, Group Chief Executive Officer för Air Arabia Maroc.

Den nya direktlinjen flygs med Airbus A320 med plats för 174 passagerare. Avgångar från Arlanda sker på tisdagar och fredagar med en flygtid på 5 timmar och 40 minuter.