På denna webbplats använder vi cookies.
Genom att fortsätta vara inne på webbplatsen godkänner du hur vi använder cookies. Här får du mer information och vilka inställningar du kan göra

Betalning utan förbokad parkering

Betalning vid in- och utfartsbommar – när du inte har förbokat din parkering

Du kan endast betala med betalkort eller kreditkort.

Vid infart

Steg 1

Biljett: Ta biljett vid bom före infart. Kör in och parkera. Spara biljetten, du betalar den vid hemkomst i automat, i Parkeringens kundtjänst i Terminal 5 eller vid utfarten tillsammans med ett betalkort.

Betalkort: Registrera dig med ditt betalkort direkt vid bommen före infart. Din parkering finns då registrerad i vårt system.

Före utfart

Steg 2

Biljett: Betala biljetten i betalautomater eller i Parkeringens kundtjänst i Terminal 5. Sätt i biljetten i automaten och betala med betal- eller bensinkort.

Betalkort: Om du registrerat ditt betalkort vid infart så hoppar du över det här steget.

Vid utfart

Steg 3
Biljett: Sätt i den betalda biljetten i automaten vid bommen. Bommen går upp och du kan köra ut.

Betalkort: Om du har du registrerat ditt betalkort vid infarten, använd samma kort vid utfarten. Betalning med betalkort kräver pinkod. Då dras kostnaden för parkeringen från ditt kort och parkeringen är betald. Observera att har du registrerat en parkering på ditt betalkort vid infarten så kan betalning endast ske vid utfart och betalautomat.

Parkerar du på en timparkering har du även möjlighet att telefonparkera med Tele-P, Easypark (registrering krävs hos företagen) och Mobill (ingen registrering krävs).

Tappad biljett

Kontakta kundtjänst vid en betalautomat genom att trycka på knappen märkt med en telefonlur, så får du hjälp. En förlorad parkeringsbiljett kan komma att debiteras med en tilläggsavgift, var därför rädd om din biljett på resan.